goSBK Assen med Pirelli

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Någon mer än jag som vann tävlingen i Bike och fick Vip-biljetter till SBK i Assen? Kul att man får gå på "gridden" innan racet :tummenupp och har fritt tillträde i depån hela helgen :tummenupp . Det verkade även kul att få köra med sin egen hoj på banan på söndagen inför publik :yoparty . Tyvärr så är högsta tillåtna hastighet 80km/h :mad: .

Vafan.... De där gamla skräpbiljetterna låter väl inget vidare. Ge dem till mig så ska jag se till att de förvaltas väl :tungan :hihi

Jepp jag lyckades också vinna.
Vet dock ej var man skall bo :confused: .

Har aldrig varit på Assen för så de blir mycket nytt, men får man bara se KingOfSlide live så e jag nöjd :yoparty .

Skall du köra båge ner ?

En till vinnare här.
Blev inte lite besviken när jag fick se Pirellis regler för körningen. Trodde man skulle få gasa fritt nån timme iaf. Så visar det sig att det är någon form av parad. Två varv med pace-car i max 80. :trött

Vettefan om jag orkar köra hoj ner för det.

Kul med race och depåbiljett ändå.

Drkosmos skrev:
En till som vann.

Tar bilen ner, och tältar utanför på åkern.

Sticker ner redan mån eller tis, passar på att ta lite semester samtidigt.

Fler som ska ner redan då ?

Har inte riktigt bestämt mig när jag skall sticka ner.........e de action på banan dagarna innan också eller e de Roskilde-grejen som gäller dvs man åker dit några dagar innan för tältplats och dryckesslag :fyllisar .

...och en vinnare till här! :banana

Precis som du Buster så blev jag besviken på reglerna. Två varv i 80 knyck??? :confused:
Nästan löjligt. Jag gjorde en överslagsberäkning på merkostnaden att ta hojen ner vs. åka med kompisarna i deras bil; nästan 2000 kr dyrare! Det lutar åt bilåka. Då kan man ju snacka med kompisarna hela restiden också.

Förra veckan försökte jag hitta Hotellrum eller B+B men i Assen och närmast runt omkring är allt fullt. Till slut hittade jag hotellrum på Hotel Braams i Gieten 2 mil Ö om Assen. För en vecka sedan hade de 15 rum lediga men nu vete fan...

Det går ju alltid att campa, men enligt mångas erfarenhet (sök här på forumet) så är det rena kalabaliken med fylla, musik, burn-outs hela natten, tydligen brukar många släpa med sig en massa gamla soffor, husvagnar mm som de sätter eld på...

Jag snackade med Martin på Buell idag om GoSBK. Tydligen så ska Pirelli ha byggt upp en egen läktare "på insidan" av banan, med närhet till depå och annat VIP-aktigt... :tummenupp

M.a.o. om man åker ner med polare kan det bli svårt att sitta med dem.

jag ska oxå ner!

Ska väl försöka få plats på den "galna" campingen som ligger i anslutning till banområdet. Har aldrig vart dit förut men enligt Martin på Duells så var det OK att campa där :)
Tar med hojen ner går inte att missa ett sådant tillfälle oavsett om det går sakta runt banan. Hur många får chansen att dra ett par varv på assen inför publik.

Det var kanon!
Fint väder 25-28 grader och mycket öldrickande.
Kom ner dit vid 14:30 tiden på fredagen men då var man ganska sliten efter ca 14 timmars resande så det hände inte så mycket. Lördagen var mera innehållsrik med bla "PIT WALK" då vi fick gå i depån och få autografer och ta kort mm . Söndagen var dagen "D" då vi fick rulla ut våra hojar på banan. Pacecar före och efter, max 80km/h och med neongula reflexvästar rullade vi runt dom två varven vi fick åka. Kul trots allt. Jag och kompisen jag hade med mej lyckades båda göra knäskrap i hårnålen :yoparty bara för att det skulle göras helt enkelt. Efter det var det bara att lasta bussen och åka dom 137milen tillbaka hem igen. *SUCK*

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka