Gortex OCH Skinn??

Jag har ett allväderställ OCH ett skinnställ, båda med dryway (tror jag det heter) membran, typ goretex. Sinnstället funkar bra även i regn då, så förra säsongen använde jag bara det. :)
Halvarsson :tummenupp
 
Så det verkar som flera har Gortex...

Får nog bli att investera i ett...

Ettt begagnat Daineese som är ca 1år för 3000kr är det billigt?
Då skulle jag även få ett ryggskydd med...
 
Iceman1975 skrev:
Så det verkar som flera har Gortex...

Får nog bli att investera i ett...

Ettt begagnat Daineese som är ca 1år för 3000kr är det billigt?
Då skulle jag även få ett ryggskydd med...

Låter som ett bra pris, om det i övrigt är felfritt.
Märkes-textilkläder är inte billigare än dito skinn.
 
Madhonda skrev:
Japp...har utrustat mig med både och.

Gore Texstället använder jag som regnställ utanpå skinnstället. Tar ur foder o skydd o då passar det perfekt för ändamålet.
:fakta
Om man väljer textilkläder välj då ett med riktig Gore-Tex och inte ett allvädersställ.
 
Skinnställ måste ju vara bästa plagget för hojåkning.
O allväderställ måste ju vara bäst om man tänker använda hojen till praktiska små turer t ex pendla till jobbet eller åka till affären.
 
Komer syntetmaterialen nånsin att kunna konkurrera med klassiska skinngrejer? Antar att man i så fall borde börja se dom i RR-sammanhang.
 
Jaha.. ska man behöva tänka på att köpa en goretex-jacka också? Räcker inte ett regnställ?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top