Bild & Video Gopro Hero2 vs Contour+ hd

Varför skall du sälja den?
Vad skall du ha för den?

jag såg alla häftiga hoj filmer och tänkte, det ska jag oxå göra!..
lättare sagt än gjort, ingen skönhetskörning och visste inte hur man redigerade, första videon jag provade vart uppåner, så jag ger liksom upp hoppet om att bli bra filmare och redigerare.

annonsen finns om du går in på min sida:)

Verkar som att din kamera är 1000 ggr bättre än min HD2a att ta upp ljus, det går inte filma för 5 öre på natten med den, även om man har lyse....

Det stämmer inte men alla kameror duger bra om de används på rätt sätt. Om det är snöskotervideon du tänker på är det för att en stor strålkastare lyser upp den vita snön på ett nära avstånd. Jag skulle säga att HD2 är aningen bättre än tom. Contour+ i svagt ljus.
Gopro eller Contour kvittar, de ger tillräckligt bra bild men är bara verktyg.

jag såg alla häftiga hoj filmer och tänkte, det ska jag oxå göra!..
lättare sagt än gjort, ingen skönhetskörning och visste inte hur man redigerade, första videon jag provade vart uppåner, så jag ger liksom upp hoppet om att bli bra filmare och redigerare.

annonsen finns om du går in på min sida:)

Det går ju att vända på bilden i redigeringen. :)

Det går ju att vända på bilden i redigeringen. :)

går säkert, men jag har inte ens ett redigeringsprogram, sen tyckte jag det var lite pinsamt att se min körning om man kollar på andras, jag jämför förmycket för att ens våga lägga ut:hihi

Efter att jag sett dessa filmprov så lutar det åt Contour Roam, Så några frågor:

Som jag fattat det följer det inte med så många fästen. Följer det med fäste avsett för att montera på hjälm?

Hur stort minneskort behöver man?

Jag skulle gärna vilja ha en laddare för batteriet som man koppla rätt i vägguttaget och sen lada via USB. Såna finns ju men är de universal eller måste man ha en som är avsedd just för den kameran?

Tips på ställe ( gärna svenskt men inte nödvändigt) där man kan köpa kamera och alla tillbehör?

EDIT: Totalt noobie på detta men det märks ju. :)

Jag vet att det var något fäste som följde med och så köpte jag ett annat, men vilket som köptes och vilket som följde med kommer jag inte ihåg....Vet att det skiljer vilka fästen som följer med beroende på vilken contourmodell man tar.

Jag har ett 16gb minneskort, med absolut högsta kvalite blir det drygt 2timmar filmande och med den kvaliten jag filmar så räcker det 4timmar. (Minnet följde med kameran)
batteritiden är uppges till 3.5timmar
man får filma oerhört mycket innan man har filmat så länge, oftast blir det bara en massa snuttar på ett par minuter.

Det följer med en väggladdare som ansluts med usb kabel.
använder aldrig väggladdaren, Jag låter alltid kameran sitta kvar i usb när jag fört över filmer så är kameran laddad tills nästa gång jag ska ha den.

Det stämmer inte men alla kameror duger bra om de används på rätt sätt. Om det är snöskotervideon du tänker på är det för att en stor strålkastare lyser upp den vita snön på ett nära avstånd. Jag skulle säga att HD2 är aningen bättre än tom. Contour+ i svagt ljus.
Gopro eller Contour kvittar, de ger tillräckligt bra bild men är bara verktyg.

Du har säkert rätt.. min första tanke när jag såg den filmen när han kör med snöskotern på natten var, Wow, och att min GoPro HERO 2 aldrig skulle klara att göra nått liknaden, men snö är ju trots allt väldigt vitt så måste bero på det...

http://www.youtube.com/watch?v=5Ey5-4FyN-8

Jag vet att det var något fäste som följde med och så köpte jag ett annat, men vilket som köptes och vilket som följde med kommer jag inte ihåg....Vet att det skiljer vilka fästen som följer med beroende på vilken contourmodell man tar.

Jag har ett 16gb minneskort, med absolut högsta kvalite blir det drygt 2timmar filmande och med den kvaliten jag filmar så räcker det 4timmar. (Minnet följde med kameran)
batteritiden är uppges till 3.5timmar
man får filma oerhört mycket innan man har filmat så länge, oftast blir det bara en massa snuttar på ett par minuter.

Det följer med en väggladdare som ansluts med usb kabel.
använder aldrig väggladdaren, Jag låter alltid kameran sitta kvar i usb när jag fört över filmer så är kameran laddad tills nästa gång jag ska ha den.

Tack för info! Just nu blev det Rylanders Drift. Får se om det verkligen blir något filmat för min del då kan man ju köpa en till. Måste i a f ut och prova lite olika saker snarast möjligt. Fästen, kameravinklar, upplösning och sånt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT