Gopro fästen till hjälm??

Så här blev fästet på hjälmen:) funkade bra med det böjda föstet som följde med.

ImageUploadedByTapatalk1359367930.887611.jpg
ImageUploadedByTapatalk1359367946.570407.jpg

Bara fäste till mc:n kvar då?

hur gör när ni när ni sätter fast kameran baktill o filmar bakåt eller när ni har den på sidan framtill? va använder ni er av för fästen då? jag har fått med fästen till min kamera med självhäftande tejp på. kan jag använda dom på min hjälm eller kommer dom släppa? kanske smidigare med sugpropp. vore trevliggt me lite info. min första kamera vill ju inte bli av me den efter första åket:tummenupp

Tejpen sitter bättre än sugproppen. Hela paketet blir dessutom MYCKET lättare. Du vill inte åka omkring med en stor sugpropp på skallen, där kameran sticker ut 20 cm.

Tejpen sitter bättre än sugproppen. Hela paketet blir dessutom MYCKET lättare. Du vill inte åka omkring med en stor sugpropp på skallen, där kameran sticker ut 20 cm.

Satte den me tejp fästet om du kollar två tre inlägg inann så finns det bilder med. Sugfästet ville jag ha till o sätta i tanken eller på sidan.

Jag har min kamera på kinden, tycker att det blir lite för mycket fågelperspektiv uppepå.
Dessutom gillar jag när man får med delar av hoj/hjälm för att få mindre effekt av att man e ute å flyger.
Ex på hur det blir : http://youtu.be/Sorty_JOjA0

Var du med där och körde? :)

Tycker det ser ut som vägen ifrån Gräfsnäs till långared... stämmer det? :)

Stämmer den vägen e goo att köra behöver inte gå fort för att få bra känsla. japp kör framför
:rolleyes:

Låg placering av kameran ger lite mer fart känsla :)

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...