GoPro ej CE-märkt

• Thread starter Thread starter Tjita1
  • Start date Start date

Tjita1

Guest
Hej!
Något slog mig just. GoPron är inte CE-märkt, utan China Export märkt. Ärligt talat är det lite illa.

c6217d6b-b118-431f-a715-fc7a8718ee34.jpg

CE-Mark-or-China-Export-mark.jpg

Man kan ju nästan tro att de vill luras lite de där kineserna

Omfattas en kamera av direktivet? :va

Men oavsett borde de skämmas med sån skitmärkning.

Last edited:
Kinesiska tillverkaren bryr sig inte ett piss om vad CE-märket innebär. Dom trycker dit det slentrianmässigt eftersom det efterfrågas av europeiska importörer.

Sedan är det upp till det företag som för produkten över gränsen in till EU att kunna backa upp CE-märkningen med dokumentation över tester som visar att produkten fyller kraven på elsäkerhet och att den inte stör annan utrustning.

Perfekt fall för esv och pts. Anmäl pisset! :yoparty

Btw, inte ett enda vindkraftverk som står uppställt runtom i landet är ce märkt. Sug på den!

Last edited:
På den tiden Sverige som nation var känd för att tillverka kvalitetsprodukter så var det ju något asiatiskt land (Japan?) som döpte en ö till Sweden för att kunna skriva "made in Sweden" på sina produkter.

Påstods det i skolan när jag växte upp... fast vi fick å andra sidan lära oss att Mt Blanc var Europas högsta berg och att man fick obotliga hjärnskador vid första haschblosset så man kanske ska ta det med en nypa salt. :3freak

På den tiden Sverige som nation var känd för att tillverka kvalitetsprodukter så var det ju något asiatiskt land (Japan?) som döpte en ö till Sweden för att kunna skriva "made in Sweden" på sina produkter.

Påstods det i skolan när jag växte upp... fast vi fick å andra sidan lära oss att Mt Blanc var Europas högsta berg och att man fick obotliga hjärnskador vid första haschblosset så man kanske ska ta det med en nypa salt. :3freak

Antar att ni också fick lära er att kinesiska muren syns från månen (det fick vi) :hihi hah vem är det som hittar på dessa kunskaper :gnissla

Antar att ni också fick lära er att kinesiska muren syns från månen (det fick vi) :hihi hah vem är det som hittar på dessa kunskaper :gnissla

Man bör fråga sig vad för nonsen det lärs ut nuförtiden istället.

Jag är helt övertygad om att skolorna inte lärt sig av sina misstag.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!