GoPro - Bra eller anus?

Beror på ändamålet är mitt svar.
Finns andra mer prisvärda alternativ med bättre filmresultat om du ska använda kameran till motorsport. Dels är GoPro klumpig dels blir filmresultatet sämre när skymningen börjar göra sig påmind. Här är Camsports HDmax vinnaren. För jetski är GoPro bäst än så länge då den har det lilla plasthuset…. Dock kommer andra säkerligen snart ikapp.
Tips: Kolla in kameratestet i det nya numret av tidningen Bilsport. Fråga även Swerace.com om råd för just just dina kamerabehov! Du kanske vill fästa kameran även på hunden eller hästen eller kanske när du hoppar fallskärm? Begränsa dig inte! Och… varför köra en Volvo precis som alla andra när du kan välja en BMW eller Porsche beroende på din körstil?
Japp, jag säljer nu för jag gillar nya utmanare på marknaden. :D

Det har ju Pov.HD också. Ja stativgänga är ju nästan onödigt till den lilla linsen.

En ny contour är visst på väg också.

Men bildmässigt får man ta dom för vad dom är.

Last edited:
Finns det inte en hel tråd tillägnad GoPro i filmer och bilder?

Japp! :tummenupp Upplysa om alternativ vill jag även kalla det då det även går att köpa den gamla Volvon (Go Pro) via dessa marknadsförare. :rolleyes:

Jaja, men den där hdmax kan ju inte vara annat än en audi :-P.

Pov.hd är väl ferrarin eller lambon i så fall.

Vill man ha bäst bild köper man en riktig videokamera.

Vi i Gbg håller just nu på att styra upp ett gruppköp. Vi ligger ungerfär en tusing under butikspris. Detta är inkl. moms och garanti. Ev. tillkommer frakt beroende på hur många vi blir.

HD Hero Motorsport 2250:-
HD 960 1700-1800:-

16 GB minneskort 199:-

HÄR kan du läsa mer. Vi är dock i betalningsstadiet, så det är JÄVLIGT snabba bud på den som ska hänga med när tåget går. Pengarna ska vara inne imorgon.

Värt att tänka på är att köpa av en "erkänd" säljare, ska tydligen finnas många piratkopior ute.

Ska ner och köpa mig en GoPro Hero 2 nu.
Vad för minneskort ska jag ha (32GB) ?

Nån som testat de stöt o vattentåliga kompakterna ?Finns ju rätt många inställningsmöjligheter på dem och de är ju rätt små med och filmar i hd

Ska ner och köpa mig en GoPro Hero 2 nu.
Vad för minneskort ska jag ha (32GB) ?

Jag har två kort på 16gb, går ett kort åt helvete så förlorar man iaf inte allt!
Tror inte ens batteritiden räcker för att fylla ett kort på 32gb?!

Jag har två kort på 16gb, går ett kort åt helvete så förlorar man iaf inte allt!
Tror inte ens batteritiden räcker för att fylla ett kort på 32gb?!

Där har du en poäng. Vad för typ av kort ska jag ha då? Måste vara ganska snabbt misstänker jag?

Tror gopro rekommenderar minst Class4? Själv kör jag med Class 10kort

Edit: Jag använder 2st SANDISK SECURE EXTREME 16GB, kostar ca 500kr/st och sedan ett Kingston 8gb kort class 6. Har aldrig haft något problem med något av kortena.

Sandisk extreme kortet är dock lite väl dyrt... Men jag fick med två stycken när jag köpte systemkamera :)

Köp ett kort i minst Class 4 av Sandisk eller kingstone

GoPro skrev:
Unfortunately, our customers have been having a large amount of issues with Transcend brand SD cards. They have not been adhering to the specifications that they claim. Additionally, we do not recommend using MicroSD cards with adapters, as it necessitates an extra set of contacts that could have issues. This is especially true for motorcycle applications where there are vibrations.

We highly recommend either Kingston or Patriot brand SD cards with a class-4 or higher rating. The only brands that have consistently had issues are Transcend, Adata, and Centon, but we do still usually recommend Kingston or Patriot.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back