Google Chrome

Inte provat, vad hade du innan?

Vad äre som är så bra?

Chrome är skiten. :fakta Rask även på gamla häckar, och simpel, men det man behöver finns där.

/J

Mja, provade det ett tag, men gick tillbaks till Explorer.
Vissa saker fungerade inte så bra som till exempel internetbank.

Jag gillar den inte alls.. Jag har förstås inte provat, men jag gillar den ändå inte.

Jag tycker den är helt suverän.. Rent och snyggt interface, och snabb! :yoparty

Använder den 90% av tiden jag surfar, resten fördelas på Explorer8, FireFox och Opera.

Jag skulle gilla det om det inte vore för en sak: Det kollar efter uppdateringar hela jävla tiden och var skitsvårt att ta bort (lägger sig i task scheduler osv). Mycket störande.

Jag tycker den är helt suverän.. Rent och snyggt interface, och snabb! :yoparty

Jag ägnade en stund på förmiddagen att försöka ta reda på hur det är med snabbheten. Det som chrome var rejält snabbt på var java. Sen hittade jag ett nyare test där dom använde en mer vedertagen testmetod, och då vann firefox..
Men det är skit samma, java är ändå blockerat för det mesta med noscript för säkerhets skull. Jag slår bara på det på kända sidor och om det verkligen behövs.
Fick ett bevis förra vecka på hur sårbara en del webbläsare är. En konsult på jobbet skulle visa ett hotell i Thailand där han bott. Han surfade in på hemsidan med IE, där det var ett script som körde en animering....och ett virus tydligen. Datorn låste sig och gick inte att få igång annat än felsäkert sen. Han ägnade sen hela kvällen till att rensa datorn från en trojan som hade hängt med scriptet.
Det kommer också rapporter om infekterade annonsservrar ibland, så därför blockerar jag allt sånt med.
Den dagen dom här nödvändiga tilläggen kommer till Chrome ska jag testa den med. Som det är nu törs jag inte.

Jag skulle gilla det om det inte vore för en sak: Det kollar efter uppdateringar hela jävla tiden och var skitsvårt att ta bort (lägger sig i task scheduler osv). Mycket störande.
Ladda ned SRWare Iron istället, samma kärna men utan Googles loggning/uppdatering av var du surfar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT