Google Chrome

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Nån mer som har testat? Tycker det funkar helt ok :tummenupp Vad tycken ni?

Man slipper iaf att det går slööööare och slööööare som det brukar börja göra ibland med Firefox.

Kanonläsare!!! Sitter och surfar med den just nu. Tyvärr funkar inte internetbanken i Chrome, annars skulle Explorer få pension direkt.

Firefox är en skitläsare som käkar internminne som en gris!!!

Alla tycker att den är så bra, själv kör jag Opera, har inget att klaga på.
Ids man så kan man ställa in den så den funkar på sidor som annars bara godtar Internet Explorer, men grundinställd funkar den på 99% av sidorna jag besöker ändå.

Jag kör FF 3.0.1 med 128MB minnes-cache men ingen diskcache. Snappy, for real! Footprint med 8 tunga dagstidningar i flikarna, 156k. Vaddå tung? Kör man disk-cache på en tungt fragmenterad disk får man väl fixa DET problemet.

Fixade en hem-pc för ett par dagar sedan där windows-uppstarten gick från 5 minuter ned till 45 sekunder enbart genom att defragga systemdisken. Att surfa på en 3 år gammal Windows-installation blir segt om man inte sköter underhållet.

Kör samma version av FF... Fragmentering ska inte vara problemet... Kör Diskkeeper 2008 som ska hålla alla mina diskar snygga och rena :tummenupp

Men det kanske blir bättre av att stänga av diskcachen... kanske man borde prova. Hur gör man det?

Last edited:
Testade Chrome i ett par timmar häromkvällen. Saknade mina plugins för mycket, så jag fortsätter med FF.

Jag hade problemet att datorn gick slöare och slöare för varje flik jag öppnade - det käkar verkligen minne. Mycket mer än FF och så funkade inte flashplayer som jag ville så jag väntar på nästa beta.

SNyggt och smidigt men äter en del minne och innan där kommit plugin för Adblock och popupblocker som fungerar tillfredställande så kommer jag inte att använda det.

Chrome kom väl till för att dom skulle få så mycket info om ens surfande som möjligt för sin reklamfunktion på google.se .. bara det gör mig inte så sugen!

Vi har en gammal bärbar dator som har varit fruktansvärt seg att surfa med.
Killen testade detta av en tillfällighet idag och det gick betydligt snabbare.
Satt brevid och kollade,får återkomma med synpunkter när jag kollat närmare på det men snabbare än förut gick det i alla fall :tummenupp

med tanke på att jag helst inte vill att mina surfvanor (hur anspråkslösa de än må vara ) ska loggas, så tar ja inte i chrome med tång.

maxthon > firefox

undrar om FRA kommer att kontakta google för att få se deras loggar, och därigenom få reda på vad vi mailar om :D

Nu har jag testat ca 1 tim i går kväll och en stund nu på morgonen. Jag tycker att snabbheten överträffar allt. Pluginsen kan man ju bygga upp efterhand.
Klart godkänt.

Back