Goodbye säsong -06 ...

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ja, nu är det fan slut. Jag blir så less på eländet så jag vet inte vad. För en tid sen hoppade kedjan av på hojen och slet sönder lite grejer. Grejerna fick jag till slut tag på, fast det tog ett bra tag för grejerna var restnoterade, så hojen fick stå still i nästan hela Augusti. När man då äntligen har fått prylarna blir man ju såklart skitglad och vill köra igen, vilket jag gjorde. Ungefär 15 mil. Sedan ville inte gasvajern vara med längre. Det hände för 1½ vecka sen, och hojen blev stående ett tag till, tills att jag hade kunnat reparera den.
Nu har jag kört två gånger efter att hojen fick en ny gasvajer, det fixade jag nog i förrgår tror jag.

Och idag, den andra gången efter senaste reperationen, GICK KEDJAN AV! :kulspruta

Detta trots att en del förståsigpåare och en mcverkstadskille hade kollat på kedjan efter att den hade hoppat av (det var en del små jack och märken i den) och sagt att den var OK. Som tur var, var jag bara 200 meter hemifrån, så jag parkerade den där jag var, och ska gå och hämta den nu. Jag är så jävla irriterad på att sakerna bara går sönder hela tiden, jag tror jag ska köpa en 80-tals tokbillig sunkhoj och bygga fajter av nu i vinter istället. Det här jävla moppetjaffset klabbar ju bara. :gnissla

Var tvungen och skriva av mig, är som sagt lagom irriterad på skiten nu.

Förresten, någon som vill köpa en NSR 125 för typ 12-13k? :rolleyes:

Vad får dig att tro att en "sunkhoj" från 80-talet skulle fungera bättre?

dOLKO skrev:
2454458 Lite besserwissersvar;) ...men lite underhåll och skötsel av grejerna kanske kan vara på sin plats..?! :tummenupp

Sant, det var nog my bad att kedjan hoppade av i första fallet. Hade inte checkat kedjespänningen på ett tag, vilket jag gör varje gång jag kör nuförtiden.

don_tomazo skrev:
2454359 Vad får dig att tro att en "sunkhoj" från 80-talet skulle fungera bättre?

Jag inbillar mig det. Plus att åtminstone sunkhojen jag har fört på tal här har rykte om sig att gå&gå&gå, vilket inte många 125or har..

ReDan skrev:

:zpy ..

Last edited:
Säsong slut,maybe...

Min säsong slutade kanske iom vv slappa inställning till vägunderhåll. Jag o 2 polare körde 60 på 70-väg pga vägens beskaffenhet o ja gick på en "puckel" i asfalten o flög ut i krondiket. Polare 2 såg detta o lyckades undvika men polare 3 gick på samma "puckel" o flög ner 3 meter bakom mig. Vi ligger med skadeanmälan/-stånd... hos VV o mc hos doktorn.

FJS skrev:
2454576 Min säsong slutade kanske iom vv slappa inställning till vägunderhåll. Jag o 2 polare körde 60 på 70-väg pga vägens beskaffenhet o ja gick på en "puckel" i asfalten o flög ut i krondiket. Polare 2 såg detta o lyckades undvika men polare 3 gick på samma "puckel" o flög ner 3 meter bakom mig. Vi ligger med skadeanmälan/-stånd... hos VV o mc hos doktorn.

Ajdå. Är hojen helt skrot nu då?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...