Golvfunderingar behöver rätas ut, hjelp mej.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag har en liten knarkarkvart som jag tänkt piffa till lite.
Jag överväger nu heltäckningsmatta som golvalternativ. Varmt, tystande och man känner sig som en riktig mjukis med barfotadans året runt.

Är det någon här som har lagt in en modern heltäckningsmatta?
Kan man lägga sådana snyggt på sammanlagt 28kvm?
Är det dyrt (har hittat lite priser men vet faktiskt inte var jag skall söka)?

Ska den piffas till för eget bruk eller pratar vi flyttstajling? Nog inte alla som diggar heltäckningsmatta, om vi nu ska tänka ur försäljningssynpunkt etc... just sayin'... Men är det du som ska ha det så kör på! Ta en riktigt långhårig och luden en! :D

Det är för mig ja. Tror inte på att leva i ett hem som ev. tjöpare skall gilla för att jag skall dra hem några extra laxar.

Moderna heltäckningsmattor är riktigt bra. Allergivänliga, lättstädade och som sagt jäkligt sköna att gå på.
Jag la en heltäckningsmatta i ett vardagsrum som jag gjorde ordning i en gammal källare. Då golvvärme inte var att tänka på så var heltäckningsmatta ett bra alternativ.
Det är väldigt lätt att lägga, du behöver inte ta bort lister och sånt heller om du ska lägga i ett befintligt rum som inte renoveras för övrigt.
Rummet jag lade mattan i var på ca 20kvm och jag fick skarva den då bredden endast var 4 meter.
En vass mattkniv, lite dubbelhäftande tejp och lite tålamod så var den på plats, tog kanske 3-4h från det att den började rullas ut tills den var helt på plats. Det blev riktigt bra också, ingen skarv synlig trots att den gick mitt i rummet och det var 3 dörröppningar som den gick in i samt två pelare mot en vägg. Är det ett fyrkantigt rum så tar det inte alls lång tid.
Den mattan tror jag kostade runt 200:-/kvm men de valde mellan en dyrare och en billigare men valde denna då den var mest prisvärd.
Någon form av impregnering som gör att det blir lättstädat också.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026