golf vr6 ellet gti?

GTD! :yoparty fast de e ju en Diesel iof....

Ska du ha en nyare bil eller?
Förs.premierna är skyhöga på Vr6 och GTi så ska de va värt det tycker jag du ska skaffa nån nyare.
Dessutom har många av de äldre, Golf 3, fått veta att de lever.
Därför är det även svårt att få fatt på beg. reservdelar, då de går åt som smör :)

vet inte om detta spelar nån roll men vet ett par snubbar som tog dragracelicens ihop..
en körde en goffe v6 mens den andra körde en golf4 gti turbo. den går ganska bra...
men de sluta iaf med(obs ca) 10,49 för han med turbon och 10,59 för han med vr6 an :rolleyes:
detta var 201 m.

KÖP VR6...
Kör själv Passat VR6 (samma motor som Golf) från 94.. Har kört den på 0.78L.. Men då var det ett ägg under plattan. Men den går lätt under litern om man håller sig vid 100 strecket vid långkörning. Vilke e jävligt svårt.. :D
Men var uppmärksam på om den läcker olja!! Ofta att blockpackningen spökar på dom.

Hade en VR6 Syncro -97 för ett tag sedan. Härlig bil, speciellt på hårdfrusna grusvägar :yoparty
Samma dag jag köpte den bilen höll jag på att plantera den i bakluckan på en Volvo när jag skulle köra om...Var van vid att vänta ett tag innan jag svängde ut för omkörning med min gamla Colt automat, och med VR6:an gick det betydligt fortare :gnissla

hojtjejen skrev:
fundra på att köpa ny bil ..men va ska man ha vr6 eller gti?? nån som är bra på golf?

GTI 16V i det fallet, VR6 skulle jag aldrig köpa. Tung, törstig, dålig, dyr, ja du fattar.

Skulle iofs aldrig köpa VW överhuvudtaget så du kanske inte ska fråga mig :gnissla

Varför inte köpa en Nissan sunny gti, av nyare modell 143hk orginal.

http://www.blocket.se/vi/6644565.htm?ca=2_s

Den skulle jag köpt om jag skulle ha en gti

VR6 eller Gti?

Franska eller Limpa?

AB eller Expressen?

Har haft alla typer av golfar f.o.m Golf I, utom sista karossen, och kan bara säga: Förbannat bra bilar allihop!
VR6 eler Gti beror på hur DU ser på bilåkat.

Jag hade ett par olika Gti:er och de är ju temperamentsfulla, roliga osv.
En förarens bil, för att dra en kliche´
VR6: Laid back komfort med mäktig kraft, ingen busbil då motorns tyngd gör den lite slapp i köttet runt gathörnen om man säger så.
Men en makalös manick på highwayen, med sjumilastövlar som tar dig dit du vill.
Fräsch.
Bilen tar hand om dig och du är avslappnad när du kommer fram.

En GTI ska KÖRAS och du är förvisso pigg, och glad. Men svettig och hög puls när du når målet! :hihi

När man kör hoj är ju bilen degraderad till ett transportredskap, så om JAG hade valt idag.....
Då hade det blivit en VR6!

JörgenT skrev:
KÖP VR6...
Kör själv Passat VR6 (samma motor som Golf) från 94.. Har kört den på 0.78L.. Men då var det ett ägg under plattan. Men den går lätt under litern om man håller sig vid 100 strecket vid långkörning. Vilke e jävligt svårt.. :D
Men var uppmärksam på om den läcker olja!! Ofta att blockpackningen spökar på dom.

Passatarna är lite billigare i inköp oxå... Gissningsvis i försäkring med...

Stoppsladd skrev:
Plus den kompressormatade 4cylindriga
G60... Finns en version av Golf mk2 som heter G60 Rallye. Ganska kul och snygg redan som original. Men överdrivet dyr som begagnad och oftast mycket hårt körda. Dessutom så är tydligen G60 motorn ingen höjdare när det gäller kvalitét.

Själv skulle jag nog ha valt en 16v GTi. Ganska billig och det står många på skroten som man kan knycka delar från när den börjar jävlas.

Esquire skrev:
G60... Finns en version av Golf mk2 som heter G60 Rallye. Ganska kul och snygg redan som original. Men överdrivet dyr som begagnad och oftast mycket hårt körda. Dessutom så är tydligen G60 motorn ingen höjdare när det gäller kvalitét.

Själv skulle jag nog ha valt en 16v GTi. Ganska billig och det står många på skroten som man kan knycka delar från när den börjar jävlas.

Jag vet har kollat på sånna själv vid nåt tillfälle och en av polarnas farsa som oxå är golf fantast har en sån. En svart... :drool plus en Golf GTI MK1 special (en 84) med 1.8l motorn

Men det är inte själva motorn som är problemet. Det är kompressorerna som pajar. Iofs oftast efter att folk har bytt remskiva cippat bilarna och börjat tukta sönder grejerna. känner folk som spridit kompressordelar över vägen mer än en gång. Oftast slutar det med en turbokonvertering :gnissla

TinaTjejen skrev:
GTD! :yoparty fast de e ju en Diesel iof....

Ska du ha en nyare bil eller?
Förs.premierna är skyhöga på Vr6 och GTi så ska de va värt det tycker jag du ska skaffa nån nyare.
Dessutom har många av de äldre, Golf 3, fått veta att de lever.
Därför är det även svårt att få fatt på beg. reservdelar, då de går åt som smör :)

hade tänkt mig 95-97 typ...

Har haft både Golf GTI 16V mkII samt VR6.
Är VR6:an i bra skick går den betydligt bättre än en gti. Sen låter den mysigare också. Öppet filter och remussystem gjorde inte saken sämre heller.. :)
Sen upplevde jag inte vr6:an som speciellt törstig.

Om valet tvunget står mellan dessa bilar så köp vr6:an. Trevligare bil än gti:n på dom flesta punkter.
Själv kommer jag aldrig mer äga en golf. Hade mycket strul med båda, kvalitén lös med sin frånvaro. Framför allt kärvade elektroniken ofta i vr6:an.

Bytte vr6:an mot en civic type-r. Fast den ligger ju i en annan prisklass.

Stoppsladd skrev:
Men det är inte själva motorn som är problemet. Det är kompressorerna som pajar. Iofs oftast efter att folk har bytt remskiva cippat bilarna och börjat tukta sönder grejerna. känner folk som spridit kompressordelar över vägen mer än en gång. Oftast slutar det med en turbokonvertering :gnissla
Så var det ja. Och om jag inte missminner mig så kostar det ett par kronor att renovera "G-Ladern". :tungan

Skit i vr6... Satsa på R32 ist :tummenupp :rolleyes:

r32_funktion_for_hogre_hastigheter_16373.jpg

Back