Goldwingar

EBS skrev:
Ja.. Men SÅ fel kan den ju inte visa. :rolleyes:

Jo. Polisen stopopar ju inte mig på 90-väg när jag kommer i 130+

Då kan mätarna visa fel säger Kajlyl........

750RR

EBS skrev:
Med potenta menade jag att det GÅR att köra kurvväg med den och ha "kul" (kanske inte jätte kul men roligare än att åka bil iallafall.)

Jämnför den med en Honda S2000,Z3/4 eller kanske porsche boxter så tror jag att alla bilarna är fan så mycket roligare!!

kajlyl skrev:
Jämnför den med en Honda S2000,Z3/4 eller kanske porsche boxter så tror jag att alla bilarna är fan så mycket roligare!!

Säkert skit mkt roligare men också skit mkt dyrare...

Men vad säger ni om en Winge med sidovagn, ser ju för fan ut som en bil...då fattar jag inte heller vad man köper motorcykel för...

Benny skrev:
Säkert skit mkt roligare men också skit mkt dyrare...

Men vad säger ni om en Winge med sidovagn, ser ju för fan ut som en bil...då fattar jag inte heller vad man köper motorcykel för...
Skit mycket dyrare!? behöver det inte vara...

en vinge kostar 260 000 ny sen ska man ha skin/gore tex kläder hjälm o.s.v. så när man sumerat att så är det inte mycket som skiljer till dom 330 000 som en S2000 kostar!

dessutom får du en begangnad z3:a för ~150 000 om inte billigare

Jag gissar att Goldwingförare är människor som vill åka hoj för imagen, men egentligen inte vill köra hoj. Därför köper dom en bil som avlägset ser ut som en motorcykel...

När dom väl tröttnat på att Goldwingen trots allt nästan är en motorcykel så kan dom ju alltid konvertera den till en trike och på så sätt få en oslagbar kombination, ett fordon som ser ut som en jättestor handikappmoppe och som kostar som en ny bil utan att för den delen ha några av bilens bekvämligheter... :skrämd :zpy.

aa012201n.jpg

aa012201d.jpg

Ähhh, va mycke strunt ni snackar! jag drömmer om en Goldwing, fast då med en stoooor turbosats monterad och en 25kg-tub med lustgas i ena packväskan. Givetvis ska där finnas utfällbara wheeliebars så man kan dominera på strippen med den! Vore ruskigt coolt att komma glidandes på en sån :) Lackad svart med silver-flames på hela hojen :slicka

Under några längre landsvägsetapper har till och med jag funderat nåt i stil med: "Goldwing är nog det ända bekväma om man ska åka riktigt långt" Men jag skulle kanppast vilja åka på bana med en sådan eller busa runt på stan...
Packboxskrap :rofl :rofl

ExxJay skrev:
Jorå, med lite övning så kan nog en vinge också bli riktigt kul...

Men när du sedan drämmer ner den i backen, så sticker packboxarna all världens väg... Jag har en bekant som testat.

Skulle dragningen för touring blir för stor så kommer jag
INTE att köpa något annat än en BMW K1200LT eller R1150RT.

Honda? Nej tack. Även om Pan European kommer i
närheten så är fortfarande en BMW mitt självklara val.

Faaaaast... Det lär dröja tills dess... Jag har nämligen gruvligt kul med min Ninja... :fakta

En på jobbet har guldvinge och jag har för mig att den inte visar med än 185 på mätaren.

Jag förstår inte riktigt varför ni jämnför gullvingen med en ST 2000/Z 3/4, mera rättvisa skulle det vara att jämnföra med en winebago. Vingen är nämligen byggd till amerikanska higways och till det ändamålet är den faktisk perfekt. Det går förövrigt att hänga på en hel del posers med en vinge i böjorna, fast aktiv motstyrning och uthäng behövs då.

Om man ska snabbtoure finns det dock mycket bättre alternativ blandt hojar byggd för europäiska förhållande.
Men varför dissa dom som kör vinge eller custom? Dom är långt flera än vi som kör sporthoj och gissa - dom är motorcyklister dom med, många av dom riktigt trevliga.

Seizure Later skrev:

<snip>
Men varför dissa dom som kör vinge eller custom? Dom är långt flera än vi som kör sporthoj och gissa - dom är motorcyklister dom med, många av dom riktigt trevliga.

YES! Det heter VI MOTORCYKLISTER, inget annat.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back