Goldwingar

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
var o åkte på min gammle risiga XR med crossdäck idag, på skogen på väg hem (kurvig halvsmal 70 väg) kommer jag ifatt en bra hög med goldwings, den ena hade mer lampor än den andre. De höll 50-60 av nån anledning. Så jag fick köra om alla 25 eller hur många de nu var med min fantastiskt sportiga asfaltshoj (eller nåt). Antingen går de så där jäkla lusigt rent allmänt eller så åkte de och letade efter rastplatser hela vägen.
Vad är tjusningen med dessa mastodonter?
Det känns ju lite fånigt att köra om dem på min hoj iaf, den ska man inte kunna bränna en 15 hästars landsvägs 125:a med en (på asfalt).

Var körde du om dem ? Jag vet nämligen ett gäng från Uppsala som skulle till Borlänge idag och det var nog mest Wingar...

då var de påväg åt fel håll, troligen från nånstans i norduppland mot Uppsala skulle jag tro, eftersom de åkte åt det hållet när jag så att säga passerade dem. Det var enbart (så vitt min ringa goldwingkunskap kan avgöra) goldwings.

Ska man köpa goldwing kan man likabra köpa en cab!

För dom ~200k som en ving kostar får du en hyfsad bil
Bilen har bättre väghållning och troligen bättre fart resurser, frihets kännslan som många är ute efter måste va större i en cabe än i en vinge...

kajlyl skrev:
Ska man köpa goldwing kan man likabra köpa en cab!

För dom ~200k som en ving kostar får du en hyfsad bil
Bilen har bättre väghållning och troligen bättre fart resurser, frihets kännslan som många är ute efter måste va större i en cabe än i en vinge...

:rock :rock :rock :rock
helt rätt :fakta

Silwer skrev:
jo det resonemanget kan jag förstå, men varför köper då folk dessa Goldwings?
(Det är väl nästan så att folk glömt att det är en Honda.)

Bra toringhoj kanske?

Det är ju typ den bästa långfärdshojjen du kan hitta... Därför tror jag många väljer den...

Silwer skrev:
då var de påväg åt fel håll, troligen från nånstans i norduppland mot Uppsala skulle jag tro, eftersom de åkte åt det hållet när jag så att säga passerade dem. Det var enbart (så vitt min ringa goldwingkunskap kan avgöra) goldwings.

På väg hem då, ser du! :) Jo, det var säkert Guldvinge-lirarna från Östra Aros. En blå med flaggor och sånt, en gråvit med antenner och en eller två röda som spelar hög musik... (oftast åker de på långturer ner till tyskland o.d. och köper med sig kolossala mängder vin.) Honda nöjesfält även kallade.

Är det nån här inne som verkligen kört en winge?
Om jag ska lita på min far så är det en riktigt potent hoj. Åkte bakom honom när han lånade en av en kompis förra sommaren. Då fick jag se nått nytt, packväsksskrap. Det va intressant, ligga bakom med NSR:en och ha en mastodont till winge framförsig, som iförsig tuffar på rätt bra, men som också ger världes gnistregn i varje kurva. :rolleyes:
Men för att köra fort rakt fram är dom ultimata, om man vill ha riktig komfot alltså. Det är inga problem att ligga å marcha runt 200 med en sånn. Farfar hade en nångång vid tidernas begynelse (mitten på 90-talet) och det enda han hade emot den (han har kört det mesta på 2 hjul) var att han inte riktigt kunde smiska krokväg i alperna lika bra som med sin GSX1100F. :rolleyes: :p

TomK skrev:
På väg hem då, ser du! :) Jo, det var säkert Guldvinge-lirarna från Östra Aros. En blå med flaggor och sånt, en gråvit med antenner och en eller två röda som spelar hög musik... (oftast åker de på långturer ner till tyskland o.d. och köper med sig kolossala mängder vin.) Honda nöjesfält även kallade.
tror du knäckte nöten. låter som de jag kom ifatt.
De kanske hade köpt vin nu med eller nåt liknade, det är fasen så man inte vill tillstå att det är motorcyklar det där:-)

Jag har provat och skulle jag åka ner på kontinenten titt som tätt och behöva packning m.m. skulle det vara klockrent. För hemmaplan känns det dock lite overkill och känslan av att åka hoj försvinner (vinden som sliter i en och vibrationerna som går genom kroppen, för att inte tala om den så viktiga buspotentialen). Den nya 1800:an är jäkligt stark - det är verkligen som att köra en muskelbil, men på två hjul.

EBS skrev:
Är det nån här inne som verkligen kört en winge?
Om jag ska lita på min far så är det en riktigt potent hoj. Åkte bakom honom när han lånade en av en kompis förra sommaren. Då fick jag se nått nytt, packväsksskrap. Det va intressant, ligga bakom med NSR:en och ha en mastodont till winge framförsig, som iförsig tuffar på rätt bra, men som också ger världes gnistregn i varje kurva. :rolleyes:
Men för att köra fort rakt fram är dom ultimata, om man vill ha riktig komfot alltså. Det är inga problem att ligga å marcha runt 200 med en sånn. Farfar hade en nångång vid tidernas begynelse (mitten på 90-talet) och det enda han hade emot den (han har kört det mesta på 2 hjul) var att han inte riktigt kunde smiska krokväg i alperna lika bra som med sin GSX1100F. :rolleyes: :p
jag har inte kört nån, jag begriper inget av dem.
de är potenta alltså, hur då?
Inte för att jag vill nervärdera nån annans intresse, jag förstår bara inte tjusningen av de här klumparna som inte sällan har både sidovagn och kärra efter. Man lär ju inte uppleva allt på samma sätt som en rå sporthoj.
200 är väl iofs inte lågsamt, men det kan ju väldigt många marcha.
Inte för att jag trodde att nån här körde goldwing eller kanske BMW med packväskor överallt.

EBS skrev:
Det är inga problem att ligga å marcha runt 200 med en sånn.

hehe... dröma kan du iaf :p

Tror det är rätt knepigt att ligga o glida i 200km/h me tanke på att årets modell har en toppfart på 185km/h :fakta

Det är skickligt av honda att få ut så lite effekt ur 1800cc :mattias

kajlyl skrev:
hehe... dröma kan du iaf :p

Tror det är rätt knepigt att ligga o glida i 200km/h me tanke på att årets modell har en toppfart på 185km/h :fakta

Det är skickligt av honda att få ut så lite effekt ur 1800cc :mattias

Va?! Hur har dom lyckats? Den äldra modellen gjorde duktigt över 200 iallafall.

Silwer skrev:
jag har inte kört nån, jag begriper inget av dem.
de är potenta alltså, hur då?
Inte för att jag vill nervärdera nån annans intresse, jag förstår bara inte tjusningen av de här klumparna som inte sällan har både sidovagn och kärra efter. Man lär ju inte uppleva allt på samma sätt som en rå sporthoj.
200 är väl iofs inte lågsamt, men det kan ju väldigt många marcha.
Inte för att jag trodde att nån här körde goldwing eller kanske BMW med packväskor överallt.

Jag påstår inte att det är nån optimal hoj. Men för folk som har som intresse att åka långt och det är det man använder hojen till så är den optimal. Du får med typ ALLT, och lite till.:p
Med potenta menade jag att det GÅR att köra kurvväg med den och ha "kul" (kanske inte jätte kul men roligare än att åka bil iallafall.)
Som TomK skirver så tror jag att man man jämnföra den med en muskelbil. Fast lite smidigare bara. :)
Sen fårstår jag inte alls dom som har släp å sidovagn på den. Då är ju hela idén med hoj åt h*lvete.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back