Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
prata me fadern om de hela och han sa också att moppemotorer är allt för klena, han tyckte dock desamma för 125or och 250orsnacka om att ha låst fast sig framför ratten, gubben har ju inte kört hoj på 30år
![]()
nu får ni inte sno mina motorer här! men fyfan vilken rå jävel! http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_yz_360_Ohlins_motor_26145399.htm?ca=15&w=3 den saknar väl tyvärr elstart?![]()
Och lite för bred!?!?!?!?!blir så lätt med sporthojsmotor.... hög effekt... högt vrid... hög kvalite....ELSTART!!!!
Och lite för bred!?!?!?!?!![]()
Du letade motor i morse och tog premiärturen nu!!??
du får oss andra byggare att skämmas
Btw. I don't belive it til i see it.... bygget alltså.
Bygg en med RD350 motor
de är la inte omöjligt att bygga ett eget chassi!? tänkte använda 25mm x 2mm rör i rostfritt vad sägs om de?men som sagt köpt ett bra chassie.... och riktig motor.....![]()
de är la inte omöjligt att bygga ett eget chassi!? tänkte använda 25mm x 2mm rör i rostfritt vad sägs om de?
skulle nog ta typ 5 mm godstjocklek....sen 10 mm infästning i bakaxeln som håller lagerna
5mm är en halv centimeter, det är ofattbart överdimensionerat för 100hk.
5mm använder man när man bygger snöplogar till lastbilar!
hur går det med bygget??????
uppdatera jättegärna!!!
mvh.
Jag ska uppdatera när jag börjar bygga men de lär dröja tills sommaren åtminstone, måste fixa klart hojen och så har jag en gammal åkergräsklippare som jag ska slutföra men de är inte mkt kvar.
Tar tillbaka de där med rostfritt, de va satan så mkt dyrare än vanligt stål! Sen har jag pratat med en kille som kan fräsa ut spår i en bakaxel till mig för en mindre summa eller inget allsPå tal om motorn så blir de nog en enstånka på runt 650cc, om jag hittar en xr-motor vore de kanon!
![]()
Personligen tycker jag nog att 25 x 2,5 borde räcka om jag inte ska sätta på en monstermotor... jag kan inte svetsa själv så de får en polare göra.
beklagar att de blev lite hoppigt, MVH Jeppe
Crasch Rider: Duktigt fjuttad igår eller?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |