Goggels

Rasorblade skrev:
OT
Ingen som har erfarenhet av den här!??
http://www.ridestore.se/

Ser grymt skön ut på bild... :va :tummenupp

Jag tittade osso på den igår...

Vill ha en! Det ser grymt fet ut på bilden... :yoparty

Men vaffan... är den så mycket billigare i USA??? 100$

Vet nån var man beställer från USA, och vad kostar portot... eller tull jaa, du vet... vad blir totalpriset?? :va

Last edited:
angående googles så avråder jag er från att köpa snowboard googles.

det är olika "foam" på dom.. och dom på snowboard håller inte lika tätt och går mycket lättare sönder.

jag körde med Scott's snowboard googles som jag köpte på stadium... funkade bra trodde jag tills jag testa riktiga googles... det är stor skillnad!

Idag kör jag runt med Scott Ultimate High Voltage II och dom är riktigt sköna...

Bifogat

• Testis 014.jpg
    Testis 014.jpg
    94.1 KB · Visningar: 190
Last edited:
vilka tycker du är snyggats då !
är ju så svårt att veta om det blir bra!
om man inte har dom i handen!
:va

RandomHero skrev:
tänkte köpa ett par goggels till mig själv i julklapp men hittar inga bra sidor att beställa ifrån..
tacksam om nån kunde ge ett par tips..
Är det någon skillnad på snowboard och crossglasögon??
för om de inte är det så vet ja själv en massa siter...
:tomten
Är speciellt ute efter typ denna variant av goggel

flipm0de skrev:

det är olika "foam" på dom.. och dom på snowboard håller inte lika tätt och går mycket lättare sönder.

jag körde med Scott's snowboard googles som jag köpte på stadium... funkade bra trodde jag tills jag testa riktiga googles... det är stor skillnad!

Idag kör jag runt med Scott Ultimate High Voltage II och dom är riktigt sköna...

Shit mannen!! vilken snygg hjälm!! :Bugar

ps. försökte skicka ett pm till dig men det var fullt.....TÖM

flipm0de skrev:
Avgudar den där hjälmen, har LÄNGE velat ha likadan, men pengarna vill inte räcka till. Snygg kombination med glasögonen också :tummenupp

Som sagt; Pressure suit / Skyddsväst är bara att köpa, axelskydd+ryggskydd är inte att jämföra med. Jag har vurptestat min väst också.
När man hänger i luften och är berädd på en 'olidlig :D ' smärta och börjar tänka på hur det kommer bli imorgon, och i övermorgon, och landar helt perfekt och icke-smärtsamt, så undrar man vad man har för mirakelväst runt överkroppen. :)

Åker själv med denna bästa skyddsvästen jag testat.

Bifogat

• Zandona skyddsväst.jpg
    Zandona skyddsväst.jpg
    8.1 KB · Visningar: 376
Jag har dainese saftly west 21 Sitter som smäcken, dock lite trång :) expediten på lelles lurade på mig en S....man skall köpa en stl förliten sa han, det kan jag förvisso hålla med om, men när det är svårt att få igen dragkedjan så borde man köpt M iaf :huvet

Böjjarn skrev:
Jag har dainese saftly west 21 Sitter som smäcken, dock lite trång :) expediten på lelles lurade på mig en S....man skall köpa en stl förliten sa han, det kan jag förvisso hålla med om, men när det är svårt att få igen dragkedjan så borde man köpt M iaf :huvet
Hur är Dainese i storlek? Vad har du för storlek vanligtvis i kläder, om man får fråga!? :)

Böjjarn skrev:
När det nu diskuteras "goggels" så lånar jag tråden lite: vet nån om det finns blåa siktskivor till SMITH WARP????
här har du hela kittet!

RandomHero skrev:
här har du hela kittet!
finns på ridestore.se

kanske dum fråga men ja antar väl att det är ryggskydd på denna

Bifogat

• warpti_tiblue_bluemirror_450.jpg
    warpti_tiblue_bluemirror_450.jpg
    18.2 KB · Visningar: 200
  • Turtle%20Jacket%20x8.jpg
    Turtle%20Jacket%20x8.jpg
    33.7 KB · Visningar: 48
Last edited:
Jockwell skrev:
Hur är Dainese i storlek? Vad har du för storlek vanligtvis i kläder, om man får fråga!? :)

Lite olika, blandar M och L..... är 175 o väger innan julmaten 77..........
Dainese är lite små i stl enligt min uppfattning iaf. Har haft ett par uppstättningar skinställ o detta skydd av dainese! Så jag skulle vilja haft M på skyddsvästen, skulle dock aldrig köpa L, då det är viktigt att det sitter på plats vid ev marksyning.....

Rasorblade skrev:
Shit mannen!! vilken snygg hjälm!! :Bugar

ps. försökte skicka ett pm till dig men det var fullt.....TÖM

jag har tömt min inkorg nu :tomten

you got mail!

Deztallica skrev:
Avgudar den där hjälmen, har LÄNGE velat ha likadan, men pengarna vill inte räcka till. Snygg kombination med glasögonen också :tummenupp

jag tackar! jag var bara tvungen att köpa den när jag såg den... och då hade jag precis köpt en "Nitro" crosshjälm och hunnit använda den i 3 veckor :gnissla

googlesen fick jag beställa från USA, har en bror som bor i CA så jag skickade dom hem till honom när min mor var där borta på besök.. så flög hon hem dom till mig sen :yoparty tror inte dom säljs längre :3freak

jag ska försöka skaffa vitt skinställ också nu till våren... vi får se vad ekonomin säger... helt svart hoj och helt vit gubbe tror jag på! :tuttar

Perfekt att be folk skicka in hemsidor, liknande Ridestore.se, bruhns.se.
Behöver, ska beställa nu när rean sätter fart. tack :)

flipm0de skrev:

Omvänd fråga. Vad tror ni om att använda mc-brillorna till skidåka? :va

Jag kan säga att dom där gogglesen du är ute efter SER bra ut, jag har själv sånna. Jag kan bara ge dig ett råd: DOM ÄR SKIT SÅ SLÄNG INTE UT 800SPÄNN PÅ DOM, DÅ KAN DU LIKA GÄRNA KÖPA BRÖD FÖR SAMMA PENGAR OCH MATA ANKORNA, DU KÄNNER UNGEFÄR LIKA MYCKE PÅ VAD DU ÄN GÖR :4skrika :4skrika !

Adde-Gbg skrev:
Omvänd fråga. Vad tror ni om att använda mc-brillorna till skidåka? :va
Det GÅR kanske men det ser halvt skadat ut, först o främst så är själv bandet ap-långt jämnfört med skidbrillor. Och så är mx-brillor TJOCKA, speciellt sånna med dubbelglas. Man ser ut som robocop med sånna på sig :gnissla !

Migael skrev:
Jag kan säga att dom där gogglesen du är ute efter SER bra ut, jag har själv sånna. Jag kan bara ge dig ett råd: DOM ÄR SKIT SÅ SLÄNG INTE UT 800SPÄNN PÅ DOM, DÅ KAN DU LIKA GÄRNA KÖPA BRÖD FÖR SAMMA PENGAR OCH MATA ANKORNA, DU KÄNNER UNGEFÄR LIKA MYCKE PÅ VAD DU ÄN GÖR :4skrika :4skrika !
Okej, tack för svaret :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...