Godsmack=livsfarligt

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Skulle ut häromdagen och körde en sväng. Tänkte jag skulle prova min lilla nimma MP3 spelare.
Sagt å gjort, tankade den full med Godsmack å sen bar det iväg på hög volym å mycket gas.
Jä...ar va det gick, det gick liksom jättemycket for fort, hela tiden, visst brukar man gasa ganska friskt annars med men nu hände det likson av sig självt...
Kom på mig själv hela tiden med att det gick alldeles för fort,, hehehe skitkul men ganska farligt. Antar att den mesta "arga" musiken har samma effekt så nu får spelaren bli hemma i fortsättningen!! :rock

Antar att fler har märkt samma fenomen..

Silverryggen

Jag brukar iofs in ha med mig mp3-spelare eller liknande när jag kör hoj men något liknande händer när man trycker på lite med stereon i biln (tur att min bil inte går så fort :D .).
Ganska skön känsla för övrigt.

Har märkt samma sak med Disturbed... :)

Men jag har läst om att musiken påverkar föraren. Och jag har testat det lite, men eftersom man var medveten om "testet" så var det meningslöst...

Men enligt forskarna(?) så skulle lugn musik göra att man körde lugnare medans metall/och dylig musik gör att man kör aggresivare.

Undra hur det är att köra till Rage Against the Machine... :lol
:rock

V&H SS har samma effekt, problemet är att det inte går att stänga av skiten :D

Man kaske skulle börja lyssna på a-teens eller någon annan mjuk gaymusik så kanske man kör lite lugnare?. :D

Hightuned skrev:
Man kaske skulle börja lyssna på a-teens eller någon annan mjuk gaymusik så kanske man kör lite lugnare?. :D

Det finns gränser man inte går över...

:lol

Hightuned skrev:

Hördududu, skärpning nu för fan. Det begriper du väl att om du gör det kommer ditt undermedvetna ofelbart se till att du begår självmord genom att köra rätt ut i spenaten.

Livsfarlig idé.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back