Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kaZmur skrev:Vad menas med att de är godkända av försäkringsbolagen? Blir försäkringen billigare?
Har för mig att jag läste att det inte är så enkelt. Om jag har rätt, så gjordes det en test för ett par år sen, där typ två larm fick godkänt. Denna test har inte gjorts om, och "listan" står kvar som den gjorde. Det behöver alltså inte vara så att de larm som inte finns med på listan är blink och tjöt prylar medan de som är med på listan är bäst. Det går mao att skaffa larm som funkar bra utan att de står på listan, men vill man ha självriskeliminering eller lägre premie får man t.v. följa listan. Själv har jag ett snål larm för 840:- som jag är nöjd med, till skillnad från exempelvis Spyball som kostar ett par tusen inkl montering.Blomquist #14 skrev:Att dom är godkända av bolagen är just vad det menas. Alltså att dom säger att
visst, det här är bra grejer som vi litar på att dom funkar. Inga "blink och tjööt"-prylar bara.
Åtminstone på TH så har man 0:- i självrisk vid stöld med godkänt larm.
Edit: Självrisken är annars 6000:- vill jag minnas...
Jimmy-boy skrev:Vilket är det billigaste godkännda larmet på marknaden? Har olika försäkringsbolag olika regler vad det gäller larm? Själv har jag IF i år, är det någon som vet vad de har för regler.
|
|
Stabilt läge på Gotland Ring!
Den trista dispyten om ägan... |
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |