Godkända hastighetsmätare!?

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Hej alla streetfighter bröder! Håller på med en gsxr 750 -93 som ska bli fighter.
Har sett att många köra med cykel datorer som hastihetsmätare! Hur ställer sig besiktningen till det? Är det lungt? Har sett att acewell säljer små fina instrument men dom kostar ju lite flis också! Glad för tips och svar! mvh Micke :)

Last edited:
Jag körde och besiktade med en acewell, funkade hur bra som helst!!
Vad jag undrar är dock ifall det finns någon bra hastighetsmätare med vajer? Den bör förståss ha indikatorlampor också....

Köpte en acewell och är riktigt nöjd, lite svårt att få varvräknaren att stämma men men

Vad jag vet ska den ha belyst bakgrund och visa km/h för att vara godkänd, inget annat som är riktigt viktigt vad jag förstått.

hastighetsmätare

Då får det bli en modell "billig cykel dator" brevid laddtrycksmätaren då! :tummenupp så får vi se vad dom säger? fast besiktning blir inte än på ett tag... Som indikationslampor och varningslampor tänkte jag köpa b-temas 12v dioder och fräsa till någon enkel panel... Tycker det ska vara så cleant som möjligt.... tack för alla svar! :) mvh Micke

Som indikationslampor och varningslampor tänkte jag köpa b-temas 12v dioder och fräsa till någon enkel panel... Tycker det ska vara så cleant som möjligt.... tack för alla svar! :) mvh Micke[/QUOTE skrev:
Vilka färger finns dom i? Har också funderat på en liknande lösning...

dioder

Dom finns i röd och ljusvit... har inte provat dom men tror att dom lyser blått? Annars är det ju inte så svårt att färga dom själv. mvh Micke

Dom finns i röd och ljusvit... har inte provat dom men tror att dom lyser blått? Annars är det ju inte så svårt att färga dom själv. mvh Micke

Annars har ju ELFA en hel den ljus dioder i trevliga färger och utseende. Ska du fräsa en snygg bit så kanske det kan vara värt några extra kronor för riktigt nice dioder till den?

// JN

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...