Godkänd nitning

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Godkänd nitning?

Då vänder jag mig till expertisen här och frågar om detta är en godkänd nitning av kedjelåset.
Måtten på nitens bredd ligger inom anvisad tolerans, och enligt mig, ser den ok ut. Någon som har nåt annat att tillägga?

Bifogat

• nit.jpg
    nit.jpg
    50.1 KB · Visningar: 423
Last edited:
Är oxå i nitartagen då jag skall byta kedja! Hur nitade du?

Fan va alla såna där nitningsverktyg ska vara dyra :va Å då är ändå Biltemas runt halva priset jämfört med andras verktyg :huvet

Jag brukar hålla emot med en slägg och sen slår jag med en hammare, och nitar ut skallarna på niten :tummenupp

Japp....snål mot sig själv...finns alltid något trevligare o köpa till hojen en ett verktyg man behöver en gång vart annat var tredje år!

Funderar på om man kan sätta på ett clipslås o sen köra till lokala verkstaden o be dem nita för en fikakrans? Lr måste nitlåset på med en gång?

Fan va alla såna där nitningsverktyg ska vara dyra :va Å då är ändå Biltemas runt halva priset jämfört med andras verktyg :huvet

Jag brukar hålla emot med en slägg och sen slår jag med en hammare, och nitar ut skallarna på niten :tummenupp

Alla sätt är bra förutom de dåliga brukar man väl säga. Prövat slägga/hammare- metoden förut med dåliga resultat som följd...

Men för att återkomma till ämnet, ser niten bra ut?

Japp....snål mot sig själv...finns alltid något trevligare o köpa till hojen en ett verktyg man behöver en gång vart annat var tredje år!

Funderar på om man kan sätta på ett clipslås o sen köra till lokala verkstaden o be dem nita för en fikakrans? Lr måste nitlåset på med en gång?

Körde den metoden på förra hojen. Lokala firman tog en hundring för det.

Dock så känner jag att jag vill lära mig att mecka då jag är en sån person... :D

Last edited:
Alla sätt är bra förutom de dåliga brukar man väl säga. Prövat slägga/hammare- metoden förut med dåliga resultat som följd...

Men för att återkomma till ämnet, ser niten bra ut?

Körde den metoden på förra hojen. Lokala firman tog en hundring för det.

Dock så känner jag att jag vill lära mig att mecka då jag är en sån person... :D

kör jag också på dock tar inte min lokala firma betalt:banana

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...