Godis till min hoj

Dra åt låsmuttrarna. Mina var rätt dåligt åtdragna. Är mer eller mindre samma kines-kopior allihopa, men säljs ibland under ett "märke". Kvalitén brukar dock vara helt ok, jag har kört med mina en hel säsong. Var noggrann bara med att handdtaget verkligen tillåts gå hela vägen ut, så den inte ligger på bromspumpen och bygger upp tryck.

Kawagröna handtag på en Yamaha?:skrämd

Skämt å sido, de ser grymma ut. Har funderat på att införskaffa ett par själv. Nästan löjligt vad stor prisskillnaden på ebay är dock.

Köpte typ 200:- varianten i julklapp till farsan såg lika bra ut som mina som jag pyntade 500:-. Dock var en skruv löjligt kort och muttern gick nog bara på till 50% så den får han byta men det klarar man ju av om det inte kostar mer.

anodiseringen kan vara lite halvtaskig dock, färgen bleknar en del under en säsong, oas kan man ju köpa nya varje år utan att bli fattig =)

Guldiga till R1 -07
Vart typ 300 kr hem till dörren.
Passade som handen i handsken. (Ej provkörda än, men känns stadigare än originalhandtagen)

IMG_0998.jpg

Precis va ja letar lite efter med.. Guldiga jagar ja.. Är de tyskland ebay som gäller eller kommer de ändå från hong kong?

_allt_ kommer från hongkong, skillnaden mellan dom där och pazzo är specarna och kvalitetskontrollen...

Guldiga till R1 -07
Passade som handen i handsken. (Ej provkörda än, men känns stadigare än originalhandtagen)

View attachment 353328

HAndlat 3 gånger av The2wheels på ebay. Gått snabbt och få sakerna samt priset var bra rekommenderar han om ni ska handla billiga handtag.
Som folk säger så är anodiseringen inte den bästa men det var den inte på polarens Titax handtag iheller.
Fick även borra upp hållet på ett handtag tilll en 600rr på kopplingssidan cirka 1mm för att original bulten var för stor. Är nån mässings busning eller vad det heter så vart snabbt o mjukt att borra o putsa till.

Fick låna någons reservhandtag från kina förra sommaren, som tur är kände jag att kvaliteten var "underlig" och testade hållbarheten innan jag körde ut på banan igen. Gick utan problem att knäcka av, kunde lika gärna ha varit gjorda av plast... Har ju en hel del erfarenhet av kinakvalitet då jag handlat med tvspelstillbehör i över 10 år, och är kanske misstänksam i överkant men skulle aldrig jaga billiga prylar på ebay som jag sedan skall lita på att dom inte pulvriseras när det är dags bromsa från >200 till 70 på 150 meter...

Guldiga till R1 -07

View attachment 353328

sånna har jag med på min R1a och dom har funkat fint jag tog i så mycket jag vågade på både broms och koppling innan jag gav mig ut o körde o det va inga problem alls... 300kr till dörren prisvärt får man väl säga... !

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back