Godaste pizzan.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Nu är det bara 1h kvar innan pizzerian öppnar!

Så vilken pizza är godast? har ni någon egen komponerad favorit kanske?

Kör jag inte kebabpizza brukar det bli en Vesuvio med lök och tärnad fetaost. Det är bra grejer, det!

Kebabpizza, extra kebab och ett tjockt lager pommes ovanpå:fakta
4K kalorier PANG rakt ner mavven som sätter sig fint runt buken:)

Här är min favorit :tummenupp ...men den bakas hemma
http://recept.nu/1.36886/leila_lindholm/hembakt_pizza_med_fikon
Trodde inte jag skulle gilla fikon på pizza först, men det vart grymt gott!!

Annars är tacopizzan de har här i närheten av mig god:
Skinka, salami, tacosås, jalapeno, tomat och ost.

Gillar de flesta pizzor med god salamikorv på. Någon god mögelost kan också vara gott på, men fetaost blir ofta för syrligt på pizza tycker jag (bättre till annat).

Adriatic

tomatsås, ost, skinka, oxfilé, färska champinjoner, bearnaisesås

Alltid med färskpressad vitlök som extra

Det är den enda jag äter!

Bland standardpizzorna föredrar jag Honolulu, med curry då ska det vara. Kebabpizza funkar ju som regel också, men samtidigt tycker jag man blir så himla seg/trött av det...

På Pizzeria Kungen på kungsgatan i Alingsås så har dom en pizza som heter Adriano med tomsås, ost, skinka, kebabkött, kebabsås och sist men inte minst pomesfrites på. Den är ju absolut världsklass.

Jobbade i Danmark förra året och hittade på en liten degkiosk i Middlefart en helt gudomlig deg. Det var en dubbel inbakad vesuvio fullproppad med spaghetti och köttfärssås.

:drool

Alltid Calskrove
25903205.jpg

pizzatillagg_368_271564w.jpg

Alltid Calskrove

Haha! Herregud! Känns ju som att man endast får käka den där i närhet av HLR-utbildade... :yoparty

Husets pizza på lokala finhaket:
Tomatsås, mozzarella, bresaola (lufttorkat innanlår), prosciutto crudo (parmaskinka), soltorkade tomater, marinerad kronärtskocka, fetaost, grön pesto, rucola, parmesan, olivolja. Nästan för god, faktiskt.

Styrde upp en hembakad pizza för någon helg sedan:
Pesto, Gran Padano-ost, tre olika sorters skinka (serrano, någon chilivariant samt någon tjockare variant av lufttorkad skinka... spanska tapas-grejer), mozzarella. Smack! In i ugnen, och sedan smälla på mycket ruccola, olivolja och pinjenötter. Blev tokgott!

Polarens flickvän tål inte tomater, så därav pesto istället. Rekommenderas!

Pommes ovanpå? :va

vaihelveteärdetförpåhitt

Jag vet, det låter helt sinnesjukt. Men det är lika gott som det låter sjukt, jag lovar, Stark sås ska det givetvis vara också.

(men det skulle jag aldrig våga säga till släkten i italien, då hade dom landförvisat mig för alltid förmodligen)

Den där med hamburgare på åter lite rolig, en sån skulle man velat testa. Var har dom dom nånstans?

Last edited:
Super-kebabpizza blir det nästan alltid för min del. Kebabpizza med sallad, gurka, lök, stark sås och pommes ovanpå allt. Hur gott som helst och funderar på varför jag inte har kommit på det själv när man jobbade som pizzabagare i yngre år :D
Annars är Calzone med köttfärs och stark sås istället för tomatsås i riktigt god :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna