Godaste GB-glassen?

Vilken GB-glass är din favvo?

• Antal röstningar
    0
Smack lakrits ser ju helt underbar ut :drool

Som du säger så gillar jag inte lakritsprickarna i Pepe..och dessutom tycker jag inte att det passar att ha chokladklädd stut..varför kunde dom inte kört på med lakritsklädd? Choklad är så fel när man har ätit en lakritsglass. Och prickarna smakar gammal gymnastikmatta..ni vet den gråa TUNGA som luktade tåbira :zpy (men jag gillar skalet på Pepe ;))

Edit..åååh jag kom på en glas som jag brukade älska när jag var liten..jelly split eller något sånt. Hallonisglass med gelé inuti som gelé hallon. Fifan vad god den var :)

Kul att läsa alla inlägg om våra glassar (Jag jobbar på huvudkontoret för bla GB glass )
Håller helt med att lakritsprickarna smakar med milda ord ILLA!!!
varför man har en chokladsprejad strut är för att struten inte ska bli seg(alla våra strutglassar är sprejade med choklad) och tydligen kan man inte använda lakrits som sprej.....

varför man har en chokladsprejad strut är för att struten inte ska bli seg(alla våra strutglassar är sprejade med choklad)

huh? nu är jag långt ifrån någon kemist, men:

1) det är alltså den lilla chokladdelen längst ner i och runt botten av en strutglass (1.2 och så är det lite runt kanten där uppe med va?)?

2) behöver det inte vara choklad över hela våfflan/struten då? hur kommer det sig att det räcker nere i botten?

keep up the good work! :tummenupp

p.s när kommer det någon Magnum Päron? :) (jag älskar allt som smakar päron hehe)

huh? nu är jag långt ifrån någon kemist, men:
1) det är alltså den lilla chokladdelen längst ner i och runt botten av en strutglass (1.2 och så är det lite runt kanten där uppe med va?)?
2) behöver det inte vara choklad över hela våfflan/struten då? hur kommer det sig att det räcker nere i botten?
keep up the good work! :tummenupp
p.s när kommer det någon Magnum Päron? :) (jag älskar allt som smakar päron hehe)

Den lilla chokladbiten längst ner i struten ska göra så att struten inte går av i botten(men av någon :mad: anledning så går dom ändå sönder)
Kommer naturligtvis ska jag luska ut om vi kommer ut med en Magnum med Päronsmak...*tassar in till produktutvecklarna och rotar runt bland deras papper*
:tungan

#1 Tip Top

#2 Spirello & Boomy

#3 Bubbelpop!! & Pop up

senare kom då clownen med tuggumminäsa och andra mysko grejer :tungan

edit: klicka på "nostalgi"

edit2: Black fire var och är nog den godaste lakritsglassen hittills.

edit 3 :rolleyes: : Bästa magnum är nog pistage varianten av deadly sins serien.. "avundsjuka"

Last edited:
Magnum, röstade jag på. fast det ska ju vara mandel då. fast spirello är ju inte så dumt. och när man var mindre så var det banana-joe som gällde :yoparty

*/ ?>
Back