God damn vilken dans!

snabbåka skrev:
2086307 Även om man inte är insatt så är detta fenomen knappast något nytt, det har väl hållt på nu i cirka 20 år ?
Men alltid är det någon som missar ett världsfenomen, så även du. :7peta

Ett världsfenomen? Välkommen till icke-rave världen kompis.
Även om du inte vill tro det så är ska/rave-kulturen en liten sub-kultur i vår stora värld, och de som inte har något intresse för den kulturen och musiken kommer knappast i kontakt med deras s.k. "världsfenomen".

Herrejävlar... skanking är en dansstil ja... och det där är inte det. Det ser ut som om de gått på en tredjevågskaspelning, stått längst bak och tittat och nu försöker imponera på skolgården genom att göra som de stora pojkarna. Jisses.

Och till den musiken. Jisses i kvadrat.

Sprattlar med benen gör de, men ovanför midjan är de tydligen neurologiskt dysfunktionella på olika sätt, från förlamning till olika varianter av krampande. Koordinationsförmåga? Det där ser ut som något mellanting mellan hardcorespelning med floorpunching och vad fan de nu håller på med där, tredjevågsskanking och spastikernas riksförbunds årsmöte. :rofl
Jisses i kubik.

Det blir betydligt bättre till baktaktsgung och med massor av folk på golvet!
Vill ni prova jobbigt, hitta en punkspelning med bra drag och så in och dansa. Det går snabbare och fötterna får röra sig mer. Stålhättor inte obligatoriskt, men mycket rekommenderat. Blåmärkena försvinner efter ett tag... ;)

Ravefolket: Kom nu inte och säg att det där är rave och helt normalt i den kulturen. Ni kommer bara att förstärka mina fördomar! :D

McFille skrev:
2087081 Ett världsfenomen? Välkommen till icke-rave världen kompis.

Ja ja, Icke-rave eller rave saksamma vissa saker här i världen passerar dig bara utan att du intar någon som helst information, men var inte ledsen ingen ser ner på dig för det.

snabbåka skrev:
2087600 Ja ja, Icke-rave eller rave saksamma vissa saker här i världen passerar dig bara utan att du intar någon som helst information, men var inte ledsen ingen ser ner på dig för det.

Så sant så. Därför förvånar det mig att du tycker att svenskarna är "bönder" bara för att de har missat en dansstil från en liten sub-kultur...

Fan det här kan va min chans! Det där borde jag kunna dansa :D

Sådär brukar det se ut när vi blir överförfriskade på våra fester och slår på "punkdansen" till nån gammal slagdänga :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg