Goa Indien förslag på göra??

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Tjenare! Den 20:e feb åker man till Goa i Indien i 2veckor.
Jag skulle veta om det är någon som har varit där och kan rekommendera roliga saker så som vad man bör göra/köpa osv.
:tummenupp

Röka skunk. ;)

Observera att jag inte förespråkar användande av droger utan var mest tvungen att löjla mig. Sorry!

Gustav O skrev:
Röka skunk. ;)

Observera att jag inte förespråkar användande av droger utan var mest tvungen att löjla mig. Sorry!

:D

...men akta dig för space-cakes och svamp..... allt för många turister som aldrig kommit hem igen.... och dessutom är risken att bli rånad mkt stor i jämförelse med resten av asien... dina fickpengar = taxigubbes årslön..

Annars kan du njuta av en härlig semester men häftiga fester... :banana

Hyr en Enfield och utforska Goa på egen hand. Det är jäkla fint att köra runt en dag men ta det försiktigt. Trafiken är visserligen lugn i Goa om man jämför med resten av Indien men fortfarande kör folk som galningar + att sjukvården inte direkt är tip-top. Kolla dock runt vart du får bäst pris, det är stor skillnad mellan uthyrarna. Om polisen stoppar dig får du dessutom inte säga att du hyrt hojen, det är inte lagligt, utan du har lånat den :D
Om man inte har körkort giltigt i Indien vill polisen gärna ha lite rupies för att glömma det också :tungan

Lät som mycket negativt det där men det är sååå skönt att åka runt där :tummenupp

Gustav O skrev:
Röka skunk.[/SIZE]

Det svarta guldet dominerar det ämne vi nu disskuterar så kallad riktig Skunk är ej särskilt vanligt på denna plats av jorden.

För tipsa om andra saker att göra så är det självklara valet att ta sig till en större tillställning där folk dansar till den "traditionella goa-trancen" och ställa sig och stampa i 12 timmar under himmlen ;) .

Användande av illgala preparat är olagligt och förespråkas ej av insändaren.

Last edited:
Hmm, ska försöka återkalla minnet.
Jag åkte från norr till söder så jag tar det i den ordningen.
Först Arambol: Det var ett riktigt mysigt och soft ställe. Hög hippiefaktor. Mkt backpackers med dreads som fann sig själva i solnedgången. Helt klart sjysst.
Sen har vi Anjuna med omnejd dvs Vagator. Anjuna är stället där man hittar all trance och fest..ett klart speciellt ställe. Jämte ligger vagator som är lite mindre men i samma stil. Ligger inte långt borta, går tom att gå över berget dit från Anjuna men moppe är att föredra. I Anjuna finns dels en onsdags(?) marknad och en kvällsmarknad för de som är intresserad av att köpa div krafs. 20 min söderut med moppe ligger Baga a.k.a. Club Goa stranden och det är ju en renodlad turistfälla, undvik i största möjliga mån. Sista stället i Goa jag var på var Palolem dit åker du för stranden som är väldigt fin. Lägg dock märke till att stranderna i Goa och Indien i största allmänhet inte håller samma klass som tex Thailand men har helt klart sin charm med kor som flanerar med badgästerna. Men som sagt Palolem är ett riktigt sjysst ställe om än det kan bli lite tråkigt efter ett tag. Barer stänger vid ett tiden osv.

Goa är verkligen en snäll version av Indien men förbred dig ändå på en liten kulturchock, iaf om du har tänkt dig runt lite. Finns hur kmt som helst att berätta men en bra sida är denna: http://www.indien.nu/

jimler skrev:
Tjenare! Den 20:e feb åker man till Goa i Indien i 2veckor.
Jag skulle veta om det är någon som har varit där och kan rekommendera roliga saker så som vad man bör göra/köpa osv.
:tummenupp
snacka med Newstead han har varit där länge.

Last edited:
snabbåka skrev:
Det svarta guldet dominerar det ämne vi nu disskuterar så kallad riktig Skunk är ej särskilt vanligt på denna plats av jorden.

För tipsa om andra saker att göra så är det självklara valet att ta sig till en större tillställning där folk dansar till den "traditionella goa-trancen" och ställa sig och stampa i 12 timmar under himmlen ;) .

Är inte så insatt i vad som röks var men du verkar ha bättre koll. :D

snabbåka skrev:
Frågan är om det är illegalt där eller om det sitter kvar i blodet när han kommer tillbaks. Ifall det är lagligt där och det inte finns kvar i kroppen när han kommer tillbaks så är det lagligt. Däremot om det går att märka på pisstestet så är det olagligt.

Edit: Vad gör man till indien om man inte ska knarka förövrigt? Njuta av alla missbildade uteliggare, titta på deras fina kor eller bada i den vidrigaste floden i världen?

DaLorD skrev:
och dessutom är risken att bli rånad mkt stor i jämförelse med resten av asien... dina fickpengar = taxigubbes årslön..
så du menar att fickpengarna inte är en taxigubbes årslön i övriga asien?
jag märkte inget av nån större risk att bli rånad i Indien än i övriga asien iaf...

Till trådstartaren: Det beror på vad du är ute efter. Vill du ha en "Mallis"-semester så är det Baga eller Calangute som gäller. Är du ute efter hippiestyle så ska du till Chapora eller Anjuna Beach och vill du softa i en hydda och komma från värsta chartern så ska du ner till Palolem. Kom ihåg att Goa är en delstat och inte bara stränderna.. hyr en hoj eller en bil med chaufför och dra runt lite och kolla på vattenfall, dra in till Panaji (Goas huvudstad), gå på loppmarknaden i Anjuna (varje onsdag) och passa på att ravea (:stavning) lite när du ändå är där.

I slutet på februari/början på mars är det tydligen karneval i Goa så passa på att kolla in det.

Ett par länkar:
http://www.indien.nu
http://www.goa-tourism.com

Säger bara Arambol!!! Så lugnt o så avslappnat. Ett ställe att relalalaxa på. Bada, ät god mat o häng på Beach Club eller Reggae Bar. Missa inte Cubana i Arpora. Betala inträde o drick sen så mycket sprit du pallar.
Marknaden i Anjuna får inte missas. PRUTA!!! O som sagt passa på att gå på riktiga technofester.

fox_girl skrev:
Säger bara Arambol!!!

Håller fullständigt med!!!

2 månaders backpack i Indien och Arambole var den klara favoriten. Så väldigt skön stämning, med mycket glatt folk :D Väl värt att bara vara och ta det lugnt ett tag :tummenupp

Även om man, som jag, rökte cigaretter med enbart nikotin i :)

honkiie skrev:
Frågan är om det är illegalt där eller om det sitter kvar i blodet när han kommer tillbaks. Ifall det är lagligt där och det inte finns kvar i kroppen när han kommer tillbaks så är det lagligt. Däremot om det går att märka på pisstestet så är det olagligt.

Edit: Vad gör man till indien om man inte ska knarka förövrigt? Njuta av alla missbildade uteliggare, titta på deras fina kor eller bada i den vidrigaste floden i världen?

Det är olagligt att ha det kvar i blodet/pisset när man kommer till Sverige. Om det är lagligt där eller inte vet jag inte men det är vell som många andra länder där det inte riktigt finns någon lag och ingen bryr sig endå.

Om du ska köpa en pizza, be om en "Very Happy" :hihi

Användande av illgala preparat är olagligt i vissa länder och förespråkas ej av insändaren.

NakenBandit skrev:
Även om man, som jag, rökte cigaretter med enbart nikotin i :)

Tråkmons :7peta

:rolleyes:

Svanen skrev:
Om det är lagligt där eller inte vet jag inte men det är vell som många andra länder där det inte riktigt finns någon lag och ingen bryr sig endå...
Det är olagligt, annars hade försäljningen förmodligen skett öppet och över disk i butik. Skulle man hamna i klammeri med rättvisan så är däremot Indien ett sånt land där man kan erbjuda farbror blå en liten gåva och glatt knalla tillbaka till sitt krypin... :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT