Go0fy fotar på Bulten 090426

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Det e ju kul att fota, så jag tänkte testa lite. Blev rätt många bilder idag, dock inte i klass me de gamla fotorävarna här på SH. Men för att vara första gången jag fotar grejjer som rör sig är jag ändå rätt nöjd. Och förhoppningsvis blir det bättre sen. Här är iaf llite bilder från Bulten idag.
De håller som sagt inte samma klass som de andras, en del e lite suddiga..... men kanske kul för er åkare att se ändå! :banana

IMG_4421.jpg

IMG_4849.jpg

IMG_4559.jpg

IMG_4527.jpg

Här finns resten av det hundratalet bilderna som åtminstone är lite sevärda..... :tungan

http://s182.photobucket.com/albums/x25/Ahlis77/Bulten%20090426/

Cooolt!! Tackar så mycket! :tummenupp

Kanon för att vara 1:a gången, vänta bara tills du får L-sjukan så börjar det kosta pengar ordentligt! :D

Hoppas jag inte ställde in kameran åt helsike för dig efter att jag använt den?

14js3n7.jpg

tackar...

För en bra bild...

Gixxer 750 k8 blåvit , svart-röd-vit hjälm... svarta käder...

// Colossus

YAY! Tackar! :) Kul med fler fotografer, speciellt då jag för första gången fastnat hela vägen till galleriet :)

Bifogat

• IMG_4463.jpg
    IMG_4463.jpg
    143.4 KB · Visningar: 93
Ett litet tips, du skall hålla vänsterhanden som ett V under objektivet, inte vid sidan som du(?) gör på bilden. På så sätt får du mer stabilitet. Skjut i manuellt-läge. Antar att du har något autoläge eftersom dina f-nummer är helt tokiga. Kanske 1/60s f4.0 skulle sitta fint vid panoreringar. Bara att prova sig fram :)

Vart faen hittar man derå? :va

Du körde på AV=blädarprio du ställer vilken bländare du vill ha där lägsta siffran är den största öppningen. Nackdel är att den ställer tiden automatiskt dvs har du otur så kan de bli frysta motiven

Tror jag gav dig rådet att köra på TV=slutarprio då har du möjlighet att välja vilken tid du vill köra på så ställer den bländaren automatiskt.

A just, jag ändrade till TV. Det stämmer.... men undrar ändå hur man ändrar bländaren. Nån som har en Canon å vet?

A just, jag ändrade till TV. Det stämmer.... men undrar ändå hur man ändrar bländaren. Nån som har en Canon å vet?

Mmm använder inte P så där vet jag inte men antingen AV eller så är det M som gäller om du vill välja bländare. Varför vill du ändra bara bländaren?

Kul ju :) Men...kan du försöka lägga upp bilderna i 800x600 format
(nästa gång asså) så tror jag fler än jag blir glada. Så hiiimla jobbigt att kolla på den bärbaras lilla skärm.
Ses nog igen. :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back