Go a´head punk, make my day!

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Sjukt ointressant eg. Men känner att jag måste dela med mig :D

Fick möjlighet att leka med lite handeldvapen ikväll. Så där riktigt jefla skitkul var det då jag aldrig provat något så grovt förr. Luftpistol, paintball och salongsgevär bestod erfarenheten av :mästerskytt

Kvällens tre höjdpunkter kan sammanfattas med,

Glock G17, med 33 skott och lasersikte: TV-spelskänsla de-luxe. Man känner sig som värsta actionhjälten bara man tittar på den!

Magnum .357: Kick-ass revolver! Vart dock inga Matrix-övningar där man flyger horisontalt och skjuter med två samtidigt, men riktigt smutt puffra!

Magnum 44: Revolvernas revolver! Vilket sinnessjukt jefla vapen det här är!!! Kulorna, ljudet, trycket, effekten/förödelsen när man skjuter på vattendunkar osv. osv. osv.. Känslan att smälla av en 44'a går inte att beskriva utan man måste prova själv, helt ofattbart :Bugar

Hade ju tyvärr ingen kamera utan fick bli jobbmobilen med repad lins & 1.2MP. Dock tycker jag vi fick till Hallunda-stuket något så när, kamphund & Adidasbyxor hade höjt upp betyget lite mer.

Nån som har en Desert Eagle jag kan få prova? :gnissla

//Dirty Harry

Bifogat

• glock.jpg
    glock.jpg
    19.1 KB · Visningar: 108
  • 2x357.jpg
    2x357.jpg
    21.4 KB · Visningar: 116
  • magnum44.jpg
    magnum44.jpg
    15.9 KB · Visningar: 108
  • Bild016.jpg
    Bild016.jpg
    44.8 KB · Visningar: 97
  • Bild019.jpg
    Bild019.jpg
    52.4 KB · Visningar: 85
  • Bild017.jpg
    Bild017.jpg
    40.2 KB · Visningar: 82
  • Bild029.jpg
    Bild029.jpg
    42.1 KB · Visningar: 89
Var du i västberga och panga? The target tror jag dom heter. Om du var där, vad fick du pröjsa?
Tänkte åka dit med en polare och testa nån dag:yoparty

Last edited:
En sån där Desert Eagle tvingade en kompis till mig, som tävlar i pistolskytte, mig att skjuta med en gång. Fan i helvete vilken kraft, det var sjukt nära jag knockade mig själv i huvudet. Finns nån brud på tuben som gör det, och jag såg nog nästan likadan ut! :D

Mäktigt :yoparty

dagen man fick testa på en drös med olika vapen i lumpen kommer man sällan glömma :)

Var var ni? Av bilderna att döma var ni inte i Västberga........

Var du i västberga och panga? The target tror jag dom heter. Om du var där, vad fick du pröjsa?
Tänkte åka dit med en polare och testa nån dag:yoparty

PMa mig. Jag kan fixa bra pris där. Se länken nedan.

Last edited:
Mäktigt :yoparty

dagen man fick testa på en drös med olika vapen i lumpen kommer man sällan glömma :)

Vi var på "Western-kickoff" med jobbet en helg, red quarterhäst och skjöt olika vapen samt efter det drack vi kopiösa mängder med sprit.

Bland annat skulle man skjuta en "gangsterserie" dvs tömma ett magasin med en 38 så snabbt som möjligt.
Jag var både snabbast och fick bäst träffbild, varpå han som ansvarade för skjutningen replikerade "det där såg så naturligt ut så man undrar om inte du har gjort det förut"

Det som var roligast att prova var dock en storviltbössa, Holland & Holland, som tydligen var rätt unik och ägaren var mycket stolt över.
Satan vilken spark det var i den bössan, vi skulle skjuta två skott var, men en del avböjde efter första skottet...

Jag som inte är ett dugg vapenintresserad i vanliga fall tyckte faktiskt att det var skitkul och intressant att höra om alla olika vapen.
Killen som ägde bössorna hade tydligen en av sveriges största privata samlingar och sköt flera tusentals skott per år själv.

Det var genom en jobbarkompis & acpk.org som möjligheten gavs. För er som nu tänkte att ni ska ringa dit & få göra samma sak så kan jag bespara er tiden, ni kommer inte få prova :arsele

Property of GG?

Gunvald Gunners? Dom förvuxna förorts-kickersen har väl inte ens en slangbälla?

Jag som inte är ett dugg vapenintresserad i vanliga fall tyckte faktiskt att det var skitkul och intressant att höra om alla olika vapen.

Det är samma här. Visst har man sett "coola" pistoler osv. i actionfilmer och ibland blivit "fascinerad" över deras kraft, men det var ju nå helt annat att faktiskt prova själv. Dock kommer man väl aldrig mer kunna se en actionfilm utan att garva åt hur dom behandlar vissa vapen :lol

Är man redo att skita i träffbilden finns det ett trick... ;)

Ja, kommer det till eldhandvapen så är ju automat snäppet skojigare, träffbilden blir sådär, men det blir tillräckligt bra...:tummenupp

Men roligaste bössa är väl onekligen Barrett .50, även om den bara är halvautomat..

Last edited:
Själv var man i thailiand med farsan en vecka (var ungefär 15 bast) och undrade vad man skulle roa sig med. Spanade runt lite i diverse broschyrer och turistflyers efter lämpliga alternativ, och fastnade för en med en bild på en melon som just träffats av en kula:D Visade sig vara en annons för att prova på skytte med lite olika vapen, och eftersom vi tyckte att det verkade ballt (och billigt) så beslutade vi oss för att åka ut och testa. tänkte väl att det skulle vara någon dylik turistfälla med lite vapen inblandat, men döm om vår förvåning då vi efter att ha givit adressen till taxichauffören anländer vid bangkoks största militärambassad:va Vi tror givetvis att vi hamnat fel, och inte blir det bättre av att en beväpnad vakt ber oss att uppge vårt syfte med att befinna oss där vi var:D Lyckas haspla ur oss något i stil med "ehm, sorry. We're probably lost... We asked the taxi driver to take us to this and this adress for some shooting...", varpå vakter svarar "come with me". Inte så lite uppskrämda av vår väpnade eskort följer vi efter (taxichaffisen ropade något på thai och drog fort som fan) in på ett kontor där vi återigen får uppge vad vi har på området att göra. Vi förklarar så gott vi kan och får i gengäld förklarat att vi faktiskt befinner oss på rätt plats, och därefter får vi fylla i lite papper om eget ansvar och sekretess samt betala för oss innan vi blir ledda in på själva området. Man drar med oss till vad som liknar en stor hangar, och där inne finner vi ett helt regemente i full vapenträning. Överallt skjuts det med blandad arsenal, och när grabbarna väl är klara och ställer ifrån sig vapnen så deklarera vår guide: "your turn", och pekar mot vapenställen. Vi får därefter prova vilka vapen vi har lust med på diverse måltavlor, och såväl riktiga tavlor som stora isblock och vattenmeloner avhandlas i snabb takt:yoparty
Vi fick inte fråga vad det var för typ av vapen då detta tydligen skulle hållas hemligt, men jag hann iallafall prova ett automatgevär, en hagelbrakare, en pistol (liknande glocken) och två revolvrar varav en hade en jävla rekyl:näsblod Efter ungefär en timme blev vi uppmanade att lämna området då tiden var ute, och vi eskorterades ut till samma plats där taxichauffören lämnat oss, där en ny taxi väntade på oss. Allt som allt en riktigt stenhård dag, och om jag inte minns helt fell så kostade hela kalaset oss ca 500 kr per person (fri ammo, fria vapenval):tummenupp :D
Thailan är phett!:yoparty

huhzyb.jpg

Så här ser han ut på riKtiGt!

Where's my Whiskas biatch?!!

Bifogat

• magnum44goespussymad.jpg
    magnum44goespussymad.jpg
    23.7 KB · Visningar: 38
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti