Gnälltråd

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Jag är grinig, ännu en av mina favoritvägar, sträckan mellan Gottröra och Rånäs,
är numera i uselt skick. Vägen består av mer tjälskott och undermåliga lagningar
än slät asfalt. Hur är det möjligt? Man betalar ju skatt på allt, när man betalt sin
fordonsskatt får man betala igen eftersom det tydligen går bra att höja den i efterhand.

Tur att man redan är pappa, efter dagens tur har jag 17,5 pungkulor så några fler
barn blir nog inte aktuellt. Det enda positiva är att man blir bra på att hantera styrslag.

Nu ska man även förmånsbeskattas för att man får parkera på jobbet, äntligen! :3freak

/A

Rundningsmärke skrev:
Nu ska man även förmånsbeskattas för att man får parkera på jobbet, äntligen! :3freak

För bil har det faktiskt gällt länge, bara att dom inte varit så hårda på det förut.....

Fick första anmärkningen redan på 80-talet men kunde prata mig ur det eftersom jag behövde bilen i tjänsten och inte visste vilken dag jag behövde bilen.

Nån som vet om det gäller även när man parkerar hojen?

Last edited:
KZ skrev:
För bil har det faktiskt gällt länge, bara att dom inte varit så hårda på det förut.....

Fick första anmärkningen redan på 80-talet men kunde prata mig ur det eftersom jag behövde bilen i tjänsten och inte visste vilken dag jag behövde bilen.
80-talet? Jag ska börja betala skatt nu, skaka galler nästa alltså.

/A

Det är mars, asså. VINTER. Kör hoj på sommaren, så kanske vägarna är i skick.

Måste bara säga att jag tycker att det är rent ut sagt för jävligt
att man ska behöva bli förmånsbeskattad för en parkeringsplats...

Undrar vad nästa påhitt blir...

:arsele till sossarna

Rundningsmärke skrev:
80-talet? Jag ska börja betala skatt nu, skaka galler nästa alltså.

/A

Du ska ju inte åka bil, så att det inte är så mycket köer när pamparna ska fram. :gnissla

Mattias skrev:
Det är mars, asså. VINTER. Kör hoj på sommaren, så kanske vägarna är i skick.

Jojo, säkert... VV brukar ju alltid nyasfaltera alla vägar varje vår... :rolleyes:

Jag förstår verkligen varför folk köper sk stadsjeepar, det är för att vägarna är som nyplöjda vägar :mad:

Jonnybravo skrev:
Måste bara säga att jag tycker att det är rent ut sagt för jävligt
att man ska behöva bli förmånsbeskattad för en parkeringsplats...

Undrar vad nästa påhitt blir...

:arsele till sossarna

Förmånsbeskattning om man har så nära till jobbet att man inte behöver åka varken bil eller motorcykel. :banana

och ingen parkeingsplats heller....

Rundningsmärke skrev:
Jag är grinig, ännu en av mina favoritvägar, sträckan mellan Gottröra och Rånäs,
är numera i uselt skick. Vägen består av mer tjälskott och undermåliga lagningar
än slät asfalt. Hur är det möjligt? Man betalar ju skatt på allt, när man betalt sin

Kom tillbaka i Maj när värmen funnits ett tag :) Det var samma sak förra året på "min väg". Och flyga över knölarna med en GSX från -83 liknar mest stadiumkross på fyllan :4skrika Tjälen ligger i ett tag, men som sagt -kom tillbaka i Maj - Då ska du bli glad igen :7peta Inte ens VV rår över tjälen

/Chrille

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...