Gnälltråd....

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Så var det tydligen färdigkört innan säsongen ens börjat... :huvet

Haft problem med toksmärtor i axeln efter en liten löjlig vurpa i juli förra året, har sedan blivit bättre och bättre, men fick för nån månad sen panik-ont igen efter att jag börja träna mer och mer...

Gjord en "kikhåls-operation" idag som visade att ena ledbandet som håller fast axeln har lossnat...
Fick tränings och motorcykelförbud av farbror doktor om jag skulle ha en chans att läka ihop, annars blir det operera och LÅÅÅÅNG rehabilitering tydlingen....

Känner mig fan helt knäckt, får sälja hojen och börja med vattegympa eller nåt.... :död

Nån som är intresserad av en 625SMC, bytes mot Trike med folka-motor, permobil eller ev. någon typ av rälsbuss... :finger

Last edited:
Aj. fy va surt. :3freak Lider med dig. Hur lång skulle reabiliteringen bli nu om du lät bli hojen ett tag? Förstår att det måste kännas riktigt tråkigt. :(
Krya på dig mannen! :pannkyss

pansarvagnen skrev:
2077968 Så var det tydligen färdigkört innan säsongen ens börjat... :huvet

Haft problem med toksmärtor efter en liten löjlig vurpa i juli förra året, har sedan blivit bättre och bättre, men fick panik-ont efter att jag börja träna mer och mer...

Gjord en "kikhåls-operation" idag som visade att ena ledbandet som håller fast axeln har lossnat...
Fick tränings och motorcykelförbud av farbror doktor om jag skulle ha en chans att läka ihop, annars blir det operera och LÅÅÅÅNG rehabilitering tydlingen....

Känner mig fan helt knäckt, får sälja hojen och börja med vattegympa eller nåt.... :död

Nån som är intresserad av en 625SMC, bytes mot Trike med folka-motor, permobil eller ev. någon typ av rälsbuss... :finger
Annars tycker jag att Mc åkning är ganska bra (man har inte tid att känna efter då) Så sälj inte hojen.Just driv man ,just drive..

Jag har en rullator med en tl1000 motor ?? Kan det va nåt ??... :pannkyss

philsson skrev:
2077982 Aj. fy va surt. :3freak Lider med dig. Hur lång skulle reabiliteringen bli nu om du lät bli hojen ett tag? Förstår att det måste kännas riktigt tråkigt. :(
Krya på dig mannen! :pannkyss

3-4 månader med regelbudna besök på rehab, men då finns det ändå ingenting som garanterar att den växer fast igen...
Som det blivit nu så håller axeln på att hoppa ur led bara jag tar av mig tröjan, så det här funkar ju inte heller...

Sen blir man ju less på att dom sa att det "bara" var inflamerat efter magnetröntgen, så den började väl antagligen växa fast eller nåt, men sen så när jag började fightas lite väl hårt och renovera hemma så lossna den igen antagligen...

Får se hur jag gör med hojen, fick ju fan åka 35 mil för att få tag på en fin 625 med elstart, roligaste hoj jag haft...
Blir nog till att ha den som prydnad i ett år, kanske skruva isär i molekyler och försöka få ihop... :tummenupp

pansarvagnen skrev:
2078038 3-4 månader med regelbudna besök på rehab, men då finns det ändå ingenting som garanterar att den växer fast igen...
Som det blivit nu så håller axeln på att hoppa ur led bara jag tar av mig tröjan, så det här funkar ju inte heller...

Sen blir man ju less på att dom sa att det "bara" var inflamerat efter magnetröntgen, så den började väl antagligen växa fast eller nåt, men sen så när jag började fightas lite väl hårt och renovera hemma så lossna den igen antagligen...

Får se hur jag gör med hojen, fick ju fan åka 35 mil för att få tag på en fin 625 med elstart, roligaste hoj jag haft...
Blir nog till att ha den som prydnad i ett år, kanske skruva isär i molekyler och försöka få ihop... :tummenupp
Låter inge kul dehär. :( Vet tusan inte vad jag hade gjort i din sits. :( Här sitter jag och klagar på att jag har fått ett motorras. :kocko . :huvet

pansarvagnen skrev:
2077968 Så var det tydligen färdigkört innan säsongen ens börjat... :huvet

Haft problem med toksmärtor i axeln efter en liten löjlig vurpa i juli förra året, har sedan blivit bättre och bättre, men fick för nån månad sen panik-ont igen efter att jag börja träna mer och mer...

Krya på dig och välj rätt nu.
Hoj är kul och det kommer nya roliga modeller varje år.
Så ta ett sabbatsår och fixa axeln ordentligt.
Det kommer ju finnas hur många chanser som helst till
comeback senare.
Har själv gått rehab i ett par år men tillbaka i sadel nu :tummenupp
Det kommer fler hojsäsonger, men du har bara två axlar.
Ett annat tips är att inte överträna det skadade bara för att man måste se resultat, kan lätt riva upp skadan då :huvet
Ha tålamod och bygg upp den ordentligt från grunden :tummenupp

pansarvagnen skrev:
2078054 Du kanske skulle köpt en KTM.... :7peta
Hade jag velat köpt en pålitlig hoj så hade jag inte köpt husaberg, men jag vill ha prestanda.
Anledningen till ras i detta fall var SBS. När saker inte byts enligt boken så kan man inte räkna med annat än ras.

Hitecfrollo skrev:
2078076 Krya på dig och välj rätt nu.
Hoj är kul och det kommer nya roliga modeller varje år.
Så ta ett sabbatsår och fixa axeln ordentligt.
Det kommer ju finnas hur många chanser som helst till
comeback senare.
Har själv gått rehab i ett par år men tillbaka i sadel nu :tummenupp
Det kommer fler hojsäsonger, men du har bara två axlar.
Ett annat tips är att inte överträna det skadade bara för att man måste se resultat, kan lätt riva upp skadan då :huvet
Ha tålamod och bygg upp den ordentligt från grunden :tummenupp

Tackar för medlidandet!
Jo det är väl bara gilla läget och se till att läka ordentligt, men just nu suger det ju så sjukt mycket!!!!!!!!
Det är väl egentligen bara att sälja hojen, har man den stående lär man väl aldrig kunna hålla sig från att sticka ut och köra...

Funderar på att försöka övertala svärfar att låna ut sin HD så man får lite åka iaf, doktorn sa ju bara att jag inte fick köra mc, HD klassas väl som motorbåt va...?? :hihi

philsson skrev:
2078080 Hade jag velat köpt en pålitlig hoj så hade jag inte köpt husaberg, men jag vill ha prestanda.
Anledningen till ras i detta fall var SBS. När saker inte byts enligt boken så kan man inte räkna med annat än ras.
+
Trist när grejerna inte håller! Ingen garanti på sånt heller antar jag...?

Sovit på saken nu, blir nog tvungen att sälja hojen ändå, kan ju inte köra om det ska få en chans att läka ihop... Känns så jävla trist bara när man gått och längtat efter att få ut och köra bakhjul och jaga fåntrattar med R6:or och collegetröjor på bogesund... :D

Blir till att läka kroppen, tokspara pengar och skambuda på bättre begagnade aprilia motards i höst :tummenupp

pansarvagnen skrev:
2078496 Sovit på saken nu, blir nog tvungen att sälja hojen ändå, kan ju inte köra om det ska få en chans att läka ihop... Känns så jävla trist bara när man gått och längtat efter att få ut och köra bakhjul och jaga fåntrattar med R6:or och collegetröjor på bogesund... :D

Blir till att läka kroppen, tokspara pengar och skambuda på bättre begagnade aprilia motards i höst :tummenupp

Fan va surt att få sälja hojen för en sån grej :( Men en vässad trike funkar ju det med... Eller inte!

Jag kom hem från doktorn idag med ett halvdystert besked då jag troligtvis har råkat ut för en diskförskjutning i ryggen :4skrika
En rejälv krasch förra året och några mindre i år har tydligen satt sina spår. Röntgen väntar nästa vecka så jag hoppas att det ser bra ut, men enligt läkaren så ville han inte att jag skulle köra mer hoj denna säsong :3freak Det kan han ju iofs glömma, måste bara få tag på lite starka piler så jag kan skämma ut mig på Örebro-banan!

Dee_cati skrev:
2078982 Fan va surt att få sälja hojen för en sån grej :( Men en vässad trike funkar ju det med... Eller inte!

Jag kom hem från doktorn idag med ett halvdystert besked då jag troligtvis har råkat ut för en diskförskjutning i ryggen :4skrika
En rejälv krasch förra året och några mindre i år har tydligen satt sina spår. Röntgen väntar nästa vecka så jag hoppas att det ser bra ut, men enligt läkaren så ville han inte att jag skulle köra mer hoj denna säsong :3freak Det kan han ju iofs glömma, måste bara få tag på lite starka piler så jag kan skämma ut mig på Örebro-banan!

Trist! vi kan ju köpa varsin eldriven golfbil eller nåt då och åka runt och gnälla ikapp....
Ryggen låter ju fan ändå värre än axeln, jag funderar på att köra ändå, emn om man kraschar så kommer man ju strypa sig själv till döds för en missad säsong är ju knappast värt en chansning...
passa så du inte gör nåt dumt bara!!!

Krya på dig!

Hehe, en cp-moppe med husa-motor vore inga fel direkt...
Axeln måste jag säga är ju värre i detta fallet då du inte kan hålla i styret ordentligt antar jag? Ryggen kör du ju inte med, den är mest ett bihang :D

Nåväl, jag är glad om jag får iaf 15-20 timmar bakom styret denna sommar på motarden, skaffar man en landsvägare så får man köra av sig där.
Kör lugnt i början av säsongen (eller inte alls) och satsa hårt i augusti så får du ju läka över vintern till nästa sommar!

Jäkligt trist att höra om er som har skadat er och fått såna men att ni kanske inte kan köra hoj i fortsättningen, eller iaf med ett långt uppehåll! :( Hoppas ni kryar på er ordentligt så ni kan komma upp på hojarna igen! :)

är det bara jag som tycker att gå omkull är en ganska onödig manöver? :va

Hoppas att Ni som har ont blir bättre :pannkyss !

Mares skrev:
2081283 är det bara jag som tycker att gå omkull är en ganska onödig manöver? :va

Hoppas att Ni som har ont blir bättre :pannkyss !

Fan att jag inte tänkte på det innan, det stämmer ju nu när du säger det :rolleyes:
Å andra sidan så finns de det som har det värre, de som tex bryter foten eller dylikt vid marksyning. Då blir ju ALLT lidande. En kompis kraschade förra året och bröt foten/vristen och han är inte helt hundra än så vitt jag vet :(

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back