Gnällande/tjutande ljud från Cbr600rr 03!

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Var ute å körde igår i hyffsat tempo och efter ett tag så stannade vi och pausade en liten stund. Hörde då inget konstigt från motorn. Efter 20 min så skulle vi köra iväg igen. Startade hojen och då hörde man tydligt ett gnällade/tjutande ljud från motorn. Kom ungefär med en halvsekunds mellanrum. Stängde av motorn och startade den igen. Lät den gå på tomgång, efter ett tag försvann det men kom tillbaka igen efter en 5 sekunder. Bestämde mig endå för att köra lugnt hem. Kom hem och då hörde man inget konstigt från motorn längre.

Idag så tvättade jag hojen och efter det så startade jag den. Då kom samma ljud igen. Men ljudet förvann igen efter 30-40 sec. Ljudet kommer från högersida av motorn. Jag misstänker att det kommer från vattenpumpen. Ljudet låter som något ett plastdrev eller något liknande skulle kunna skapa. Min fråga är om detta är något vanligt på min hoj modell? Är det bara att köra vidare eller kanske något man bör låta en verkstad lysna på? Hojen har gått ca 900 mil.

\Masonit

Någon som har någon ide? Har tänkt åka ut till verkstad med troligen kommer den inte att låta när jag väl kommit fram...

\Masonit

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...