Gmails skräppostfilter

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är gmail användare sedan flera år tillbaka och deras spamfilter har alltid fungerat bra, plockar allt spam och lämnar de relevanta mailen. Sedan någon vecka tillbaka fastnar dock flera icke spam mail där även från adresser jag normalt har mailkontakt med. Vad har hänt?

Mitt Gmail fungerar perfekt. Aldrig hänt att något mail kommit i skräpposten som inte ska vara där. Du har inte av misstag markerat någons mail som spam?

Sedan skulle det kanske kunna vara så att någon av dina vänner fått sin mail kapad och därigenom hamnat i Gmails skräpfilter. Men det hade de väl märkt i så fall antar jag. Finns säkert en logisk förklaring till det som hänt.

Är det Hotmail som filtreras bort? Har flera kompisar som har Hotmail som fått sin mail kapade de senaste veckorna. En sån sak kanske får Gmail att filtrera bort alla Hotmail eftersom det ser ut att komma en massa skräp från den domänen.

Mitt Gmail fungerar perfekt. Aldrig hänt att något mail kommit i skräpposten som inte ska vara där. Du har inte av misstag markerat någons mail som spam?

Sedan skulle det kanske kunna vara så att någon av dina vänner fått sin mail kapad och därigenom hamnat i Gmails skräpfilter. Men det hade de väl märkt i så fall antar jag. Finns säkert en logisk förklaring till det som hänt.

Det är 4 mail från 3 olika avsändare och ingen verkar ha fått sin mail kapad. Kan några till ur SHs hjärntrust kolla genom sina spamfilter på gmail och kolla om det bara är jag...

Jag har också gmail (google apps/egen domän dock, men samma filter) och har inga mail som fastnat i skräppostfiltret (kollade just)

Det är 4 mail från 3 olika avsändare och ingen verkar ha fått sin mail kapad. Kan några till ur SHs hjärntrust kolla genom sina spamfilter på gmail och kolla om det bara är jag...

Jag har kollat mitt spamfiler precis och inga mail från vänner, behöriga nyhetsbrev etc har fastnat i det och har inte heller gjort så tidigare som sagt. Brukar nämligen titta till det ibland för att vara på den säkra sidan. Gmails spamfilter har varit 100% tillförlitligt för min del ända sedan jag skaffade det för många år sedan.

Däremot fastnade ett mail från min Gmail till en Hotmail adress i förra veckan när jag skickade till en jag aldrig kontaktat förr. Gjorde upp en affär, men det upptäcktes lyckligtvis av säljaren. Vi stod i kontakt via telefon vid tillfället jag sände mailet och det dök inte upp i hans inkorg.

Jag har en gmail men använder den aldrig, men det är inte så då att gmail har börjat filtrera mail som går ut till flera mottagare som troligt spam?

Jag hade en adress där mailen från ungarnas skola filtrerades bort för att det var skickat till alla föräldrar i en hel klass eller alla föräldrar på en hel skola.

När jag kollade upp det filtrerades alla mail som skickades till 20 mottagare eller mera.

Mitt fungerar fortfarande flawless iaf

och nej det beror inte på flera mottagare.
Fick senast igår ett mail med 30+ mottagare som inte fastnade i spamfiltret.

Kan det vara så att du markerat flera mail, och råkat trycka på skräppost istället för radera? Då hamnar kanske mail från de avsändarna i skräpkorgen i fortsättningen?

Hittade bara ett felplacerat mail i min skräppost, och det var antagligen för att det var en hel hög med filer i mailet, och ingen text.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul