Glocalnet, Guld eller skit?

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
Yamaha XV Virago 125
Igår ringde det en kille från Glocalnet och erbjöd mig 3 gånger högre inhastighet och 8 gånger högre utgångs hastighet för över 100 kr billigare i månaden. När någon ger mig ett sådant erbjudande går det inte att tacka nej.. men det är lätt att vara efterklok :P Så jag undrar nu om det är några flera här som har Glocalnet 24 mbit/s och om ni är nöjda med erat internet.. allt jag hört är att glocalnet är skit... Men ni som har får gärna lämna en kommentar om hur erat glocalnet är och om det är värt pengarna...

Skit! :)
Telia och BBB är väl dom som överlag är bäst!
Vissa har problem med BBB, men det är få som har några problem med Telia!
Men visst du kan ju chansa och ha glocalnet. Funkar det bra så är det ju perfekt men det är många som har problem med dom.(Ostadigt)

Last edited:
Klabbe85 skrev:
Skit! :)
Telia och BBB är väl dom som överlag är bäst!
Vissa har problem med BBB, men det är få som har några problem med Telia!
Men visst du kan ju chansa och ha glocalnet. Funkar det bra så är det ju perfekt men det är många som har problem med dom.(Ostadigt)

Jag har haft problem med att telia va ostabilt men då bode jag på bonde land. Nu är det bara otroligt segt. Tankar typ 100 kbs på 2 mbit lina. :4skrika

SkyNard skrev:
Igår ringde det en kille från Glocalnet och erbjöd mig 3 gånger högre inhastighet och 8 gånger högre utgångs hastighet för över 100 kr billigare i månaden. När någon ger mig ett sådant erbjudande går det inte att tacka nej.. men det är lätt att vara efterklok :P Så jag undrar nu om det är några flera här som har Glocalnet 24 mbit/s och om ni är nöjda med erat internet.. allt jag hört är att glocalnet är skit... Men ni som har får gärna lämna en kommentar om hur erat glocalnet är och om det är värt pengarna...

Glocalnet = SHIT
Telia = Klockrent

Använd Glocalnet :tummenupp

Har dom i min portfölj till börs SM. [EDIT] sitter och planerar in i det sista nu och jag skippar nog dem i min portfölj

Last edited:
Hm jo men jag har en inspelning från glocalnet där han säger att dom garanterar minst 8 mbit/s :tungan och får jag inte det då ska dom få veta att dom lever! :mattias

SkyNard skrev:
Ok få se hur det blir har en uppsägningstid på 3 månader... :S

Glöm inte att det är ett avtal över telefon! du har 14 dagars ångerrätt :fakta

Kör telia idag haft bostream och BBB innan med bara strul men telia funkar kanon! :tummenupp

lappmögel skrev:
Glocalnet = SHIT
Telia = Klockrent
Glocalnet = skit.
Telia = skit.
BBB = skit.

LSN = GULD!

100/100 för 295:- i månaden och det är det stabilaste jag har suttit på någonsin, och snabbt går det också.

Vad gäller uppkoppling funkar Glocalnet som Telia och alla andra leverantörer.
Lika illa är det med supporten på Glocalnet som på Telia, men med skillnaden att de går med på att reducera avgiften, om det varit strul vilket Telia aldrig gjort för min del.

prulle skrev:
Jag har haft problem med att telia va ostabilt men då bode jag på bonde land. Nu är det bara otroligt segt. Tankar typ 100 kbs på 2 mbit lina. :4skrika

Jag har telia 0,5 Mbit/s och ligger på runt 70 kb/s ner. :hihi

Solid snake skrev:
Glocalnet = skit.
Telia = skit.
BBB = skit.

LSN = GULD!

100/100 för 295:- i månaden och det är det stabilaste jag har suttit på någonsin, och snabbt går det också.
Ligger inte Sandviken lite långt bort för att kunna ha ab. hos Lunds stadsnät? :7peta

Kul ändå att det funkar med stadsnät i Lund....Halmstads dito är rena skiten! Ska få Telia istället nån gång i mars. (Det är de två jag kan välja på här ute i busken :4skrika)

timm skrev:
Ligger inte Sandviken lite långt bort för att kunna ha ab. hos Lunds stadsnät? :7peta

Kul ändå att det funkar med stadsnät i Lund....Halmstads dito är rena skiten! Ska få Telia istället nån gång i mars. (Det är de två jag kan välja på här ute i busken :4skrika)
Sandviken har la eget stadsnät? Då kan han ju pröva med det.

Solid snake skrev:
Sandviken har la eget stadsnät? Då kan han ju pröva med det.

Ja det är vad jag har nu.. Det funka kanon men allt eftersom folk skaffar det så blir det segare och mer opålitligt därför ska jag testa glocalnet och funkar inte det går jag tillbaka till sandnet

Har haft Glocalnet 8 mbit ett och ett halvt år och det har krånglat 0 gånger. Om man ska ha tag i supporten tar det tid, men inte i jämförelse med ComHem!

Om man bara slapp den förbenade fasta telefonen som drar upp priset...!

//jaG

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...