Glocalnet är det stabilt

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har Felia 0,5 idag och funderar på att byta till Glocalnet 0,5, 1600:- om året skiljer, men frågan är om det funkar bra eller om det krånglar ibland.

GSXR1100R skrev:
Jag har Felia 0,5 idag och funderar på att byta till Glocalnet 0,5, 1600:- om året skiljer, men frågan är om det funkar bra eller om det krånglar ibland.

Jag sitter med Glocalnets 8mb, har funkat bra. hade störningar andra dagen men det berodde på att telia släckt en station.. :fatta!

Nöjd så det räcker än så länge, supporten e väl som hos de flesta andra, lite av och till..

jag tycker att du ska hålla kvar vid felia. Jag har själv glocalnet och det disconnectar och har sig. plus att jag inte har full uppload hastighet, har ca 50%. Men jag har 2 mbit, kan hända att det skiljer sig från 0,5.

IceY skrev:
jag tycker att du ska hålla kvar vid felia. Jag har själv glocalnet och det disconnectar och har sig. plus att jag inte har full uppload hastighet, har ca 50%. Men jag har 2 mbit, kan hända att det skiljer sig från 0,5.
Låter inte stabilt, jag nöjer mig med 0,5 jag har inte bråttomt.

Hade samma problem med mitt spray 0.5, det disconnectade och hängde sig och jävlades med en så mycket som möjligt! Men så fort jag fick spray8000 så löste sig allt..Linan tyckte väl inte om att bli maxxad hela tiden antar jag :va

Boije skrev:
Jag sitter med Glocalnets 8mb, har funkat bra. hade störningar andra dagen men det berodde på att telia släckt en station.. :fatta!

Nöjd så det räcker än så länge, supporten e väl som hos de flesta andra, lite av och till..

En sak ska du veta om Glocalnet.......såå fort det är fel så skyller de på Telia!! Det är en klassiker! :kocko

Har man möjligheten att välja levrantör fritt hade jag valt tiscali då de är ganska billiga och använder ppoe vilket oftast är stabilare och det är plättelätt att kolla om ett avbrott beror på dej eller på levrantören...

Jodå, väl medveten om det hela med skyllande på andra, men denna gång var det nog sant eftersom det var fler operatörer som hade problem. :tummenner

Jag ligger på 5,7mb med min 8mb anslutning, bor en bit ifrån stationen så det är väl kanske inte helt galet.

Har haft Glocalnet en bra tid. Aldrig haft några större problem och kan inte klaga på supporten heller! :tummenupp

glocalnet... oj vart ska ja börja?

hade glocalnet... mitt gick ner dagligen ringde väl supporten sammanlagt 50ggr innan ja gav upp...

d roliga kommer när du ska säga upp abbet!

sa upp d... siata jan skulle d sluta fungera o då skulle BBB plugga in sitt...

1feb fortfarande glocalnet... ringer dom... dom säger nej vi har itne fått in bekräftelsen på att ni vill säga upp det... jag säger ja faxar den nu så stänger ni av d... ja visst får ja till svar.... 2feb funkar fortfarande likaså 3 feb... 4feb får ja hem ett brev från glocalnet... då har dom lagt på ytterligare 3 månader... så den sista april skulle dom stänga av d...
ringer o bokstavligt talar ber dom stoppa upp det nånstans där solen aldrig lyser...

dom skickar räkningar vi faxar o ber att nån på huvudkontoret ska höra av sig till oss på telefon lr brev... inget händer...
Ringer o skriker på supporten igen o nu e ja FLY förbannad... killen säger lite arrogant.. vi stänger ner d den sista april...

jag drar en liten förhandlingstekninsk fint... dvs ja ljög alltså....

ja säger... jaha för enligt allmänareklamationsnämnden får man inte göra såhär... killen säger ja stänger d direkt... bra d va på tiden sa jag... lägger på...

dagen efter funkar d fortfarande o likaså dagen efter d... ringer dom igen tjejen ja pratar me säger nää men d här har varigt avstängt sen den 8mars 14:08... i helvete helelr säger jag.. funkar fortfarande... tjejen säger är du säker på d?
herregud ja kan ju surfa runt på alla sidor som vanligt... jaha säger hon...

frågar efter nr till huvudkontoret... får d..

ringer huvudkontoret dagen efter... dom säger nämen oj d måste ha blivigt något fel.. bla bla bla... 5 min senare e mitt it avstängt! WOW!

dvs det tog mig 4½ månad o en massa utskällningar samtal o fax för o få dom o stänga av mitt internet...

+ att BBB inte kunnde koppla in sitt...

så nu sitter ja me ett 56k modem o väntar på att bbb ska kunna koppla in sitt o d blir i slutat av mars...

så NEJ ja rekomenderar INTE glocalnet!

om du inte vill skrika o leva rövare förstås :)

Nicky skrev:
dvs det tog mig 4½ månad o en massa utskällningar samtal o fax för o få dom o stänga av mitt internet...

+ att BBB inte kunnde koppla in sitt...

så nu sitter ja me ett 56k modem o väntar på att bbb ska kunna koppla in sitt o d blir i slutat av mars...

så NEJ ja rekomenderar INTE glocalnet!

om du inte vill skrika o leva rövare förstås :)

Jag hade precis samma problem med Spray..Skulle sägas upp sista december enligt pappret! Ringer 14-15 januari och undrar varför det fortfarande fungerar, ja då säger dom mars...då när man redan väntar 3mån! :huvet
Efter mycket om och men, så ger jag upp och behåller spray..deras taktik funkar trots allt! :mad:

Har glocalnet, och det är riktigt äckeldåligt.. Internet bryts ofta, har även trådlöst till bärbara datan, och den använder jag inte längre för internet bryts ännu oftare där, har man tur kan man sitta i 5 minuter utan att det bryts... Det är anus.

tycon1 skrev:
Jag hade precis samma problem med Spray..Skulle sägas upp sista december enligt pappret! Ringer 14-15 januari och undrar varför det fortfarande fungerar, ja då säger dom mars...då när man redan väntar 3mån! :huvet
Efter mycket om och men, så ger jag upp och behåller spray..deras taktik funkar trots allt! :mad:

hota med allmännareklamationsnämden... då blire fart på dom kan ja lova :)

KalleNorton skrev:
Har glocalnet, och det är riktigt äckeldåligt.. Internet bryts ofta, har även trådlöst till bärbara datan, och den använder jag inte längre för internet bryts ännu oftare där, har man tur kan man sitta i 5 minuter utan att det bryts... Det är anus.

där e anledningen till att ja sa upp dom...

dom skyllde på att ja gjort nått fel o jadi jadi jada...

satt i telefonen me dom o gjorde precis som dom sa till punk o pricka... la fortfarande av... då skyllde dom på att ja måste gjort nått fel o att det inte alls va fel på deras innternet...

anledningen att det går ner är deras DNS servrar.. har en polare som jobbar för en firma som lägger fiber o sånt till hushåll o företag...
fick en dns från dom lr ja nr lr va man nu ska kalla det... o då slutade internetet o gå ner....

men då va ja redan så trött på skiten att ja sa upp d ändå.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt