Läste följande stycke i din inlänkade text...
" Trettiotvå nationella vetenskapsakademier – bland annat Kungliga Vetenskapsakademin – har skrivit deklarationer som backar upp resultaten som ligger till grund för de här påståendena. Ett antal internationella akademier för olika ämnen – meteorologi, paleoklimatologi, geologi, biologi, fysik, kemi, etc. – har producerat liknande skrivelser. Ingen vetenskaplig akademi eller sammanslutning har skrivit en deklaration där man tar avstånd ifrån de här punkterna."
Det där lät ju som en ren lögn, alla vet ju att det finns minst lika många förnekare som trädkramare så jag var tvungen att ta mig en titt och det fanns visst tunga sammanslutningar som INTE höll med...
Först de nationella akademier som håller med:
Since 2001, 32 national science academies have come together to issue joint declarations confirming anthropogenic global warming, and urging the nations of the world to reduce emissions of greenhouse gases. The signatories of these statements have been the national science academies:
* of
Australia,
* of
Belgium,
* of Brazil,
* of Cameroon,
* Royal Society of Canada,
* of the Caribbean,
* of
China,
*
Institut de France,
* of Ghana,
* Leopoldina of Germany,
* of Indonesia,
* of Ireland,
* Accademia nazionale delle scienze of Italy,
* of India,
* of
Japan,
* of Kenya,
* of Madagascar,
* of Malaysia,
* of Mexico,
* of Nigeria,
*
Royal Society of New Zealand,
*
Russian Academy of Sciences,
* of Senegal,
* of South Africa,
* of Sudan,
*
Royal Swedish Academy of Sciences,
* of Tanzania,
* of Turkey,
* of Uganda,
*
The Royal Society of the United Kingdom,
* of the
United States,
* of Zambia,
* and of Zimbabwe.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_consensus_on_climate_change
Men som jag misstänkte är det ren och skär lögn att säga att alla håller med.
Det finns en organisation som minsan säger:
"no scientific body of national or international standing rejects the findings of human-induced effects on global warming."
och i rättvisans och SH-andans namn måste ju deras ord väga lika tungt som alla de tidigares om man nu skall vara rättvis...
Den sammanslutningen är nämnligen:
American Association of Petroleum Geologists