Glider ner i min sadel

Dark shark

Insanity is my life
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
R1- 02
Hej, jag har ett lite problem, min tjej glider ner i min sadel när vi kör. Jag e ganska liten och likaså hon. Har ni något tips hur man ska få henne att stanna där uppe :). Det blir en ganska jobbig körställning när hon glider ner hela tiden och jobbigt för henne att försöka tvinga sig kvar där uppe.
Tack för tips

Btw kör en r1-02

Last edited:
klistra på något anti halk gummi eller något på sadeln, finns säkert något som är anpassat just till detta :)

Låter som att du kör med gubb-tex ställ eller gubbdura. Läder glider inte lika mycket. Om du kör med läder så får du någ lägga nåt lager som förre talaren skrev.

Eller så får ni käka mer gröt... :pannkyss

jag kör med skinnställ och hon åker med skinnställ. Ska kolla upp detta om det finns något.

Trycker hon ihop med benen så hon verkligen kniper om dig med knäna då?? Annars är det lätt hänt att man glider... :(

Polera inte sadeln så ofta!

Annars kan jag rekomendera utspilld CocaCola på sadeln, satan vad man klibbar fast.

men sitter hon värkligen som man ska? asså armarna runt dig och bromsar sin egna vikt mot tanken?

annars kan det juh va det som felar!?

jodå det gör hon, men hon glider ändå med underkroppen. Fick ett tips nu om att andvända läder fett, så ska testa det också

Händer mig med när jag åker med polaren på hans blackbird.
Efter 2 gånger lärde man sig dock att knipa ihop mer med benen samt hålla emot med armarna på tanken. Det hjälpte grymt mycket.

är det inte lite mysigt då...så nära...

Sittplatsen för föraren på en R1 02-03 är gjord för USA-feta rövar, samma sak händer för mig.

Det är ju 30cm mellan min häck tills dess att skjutsplatsen börjar, det blir naturligt att donnan glider framåt eftersom det annars blir ett spel på 30 cm mellan kropparna (lutar hon sig framåt med arslet kvar på sittplatsen har hon sin hjälm min rygg).

synd att det är hon som sitter där bak, när det är du som skulle kunna glida ner bakom henne, if u get my drift? :tungan :D

då kan man kanske säga att ni skulle hinna med 2 saker samtidigt.. :D

Spänn fast en strap-on på passagerar-cutsen sen äre bara att trycka ner donnan med full kraft. Hon lär ju till och med sitta kvar även vid aggressiv slangning.

Annars får du väl be henne tänka på teoretisk fotboll medans ni kör och sluta lyssna på sliponet så kanske det produceras mindre snigelvätska på sadeln :hihi

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage