Glidarljuddämpare på sporthoj??

hasspen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Ingen
Tjena tjena,

Jag tycket det är väldigt snyggt med ljuddämpare liknande såna dem har i MotoGP.
Nu när jag sitter här på sommarjobbet och drömmer lite funderar jag på om man kan sätta på t.ex. Rasks "raka rör" med insatser på en sporthoj.
Om man lite händigt kan svetsa till så att det ser ut som ett rakt rör så borde detta bli ganska coolt (iaf i mitt huvud).

Frågan lyder alltså då om sådana insatser klarar av att dämpa sporthojjs ljud? Kan en sånhär installation fungera överhuvudtaget?

Jag inväntar svar från Oraklen här på sidan...

/Hassp
 
Ett annat alternativ är att ha ljuddämparen under motorn, likt Buell.
Finns det plats för det på en sporthoj?

Såg på "Servin' it up 2", där var det en R1:a med en liknande installation, eller det var kanske en rak pipa. Tyckte det var ordentligt snyggt!!!
 
hasspen skrev:
Ett annat alternativ är att ha ljuddämparen under motorn, likt Buell.
Finns det plats för det på en sporthoj?

Såg på "Servin' it up 2", där var det en R1:a med en liknande installation, eller det var kanske en rak pipa. Tyckte det var ordentligt snyggt!!!

Har du filmen på datan...isf kan du slänga upp den nånstans på tex DC så man kan tanka ner.
 
MrDaytona skrev:
Har du filmen på datan...isf kan du slänga upp den nånstans på tex DC så man kan tanka ner.

Jag hade den på datorn, har för mig att jag slängde den för att få lite plats.

Dessutom har jag den på Min dator, just nu och 5 veckor frammåt sitter jag på en jobbedator och när jag är ledig sitter jag hos framför päronens dator.

hmm, jag måste nog ta och skaffa mig lösen osv på sporthojs hubben... får bli efter sommarjobbet.
 
Det är lättare att få till vettig ljudnivå OCH lågt motstånd m större volym.
Så 'raka rör' blir en (utseende)kompromiss.
/u
 
Jag klämde just dit en Supertrapp-megafon
och hemgjord 2till1-kollektor på V11:an.
Ser otroligt fint ut - iaf i mitt tycke,
och mullret ur min stora varvvilliga twin är tungt.

Burk under motor är nog ingen bra idé,
när det fjädrar in helt på många sporthojar skulle
det nog skrapa i ordentligt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top