Glasspirat

Vafan... Finns glasspirater? Vad är ens en glasspirat? Kriminell slyngel som rånar glassbilen? För glassen eller växelpengarna? :va :tomten

Lär ju inte hinna långt innan den smälter :rofl

Dark_Messenger skrev:
2381760 Vafan... Finns glasspirater? Vad är ens en glasspirat? Kriminell slyngel som rånar glassbilen? För glassen eller växelpengarna? :va :tomten

Läs artikeln så förstår du :7peta

Tycker att rubriken i artikeln är konstigt formulerad. En pirat är ju någon som tar något. I detta fall, som jag tolkar det, var det glassgubben som överföll glassköparen..:näsblod

Han vill nog inte sälja nån glass.

Eller så är det så att "Karim 8" verkligen tog glass, och "glasspiraten":rolleyes: , tappade besinningen och bestämde sig för att lära "Karim 8" en läxa. :tummenupp

Dark_Messenger skrev:
2383185 Tycker att rubriken i artikeln är konstigt formulerad. En pirat är ju någon som tar något. I detta fall, som jag tolkar det, var det glassgubben som överföll glassköparen..:näsblod

Han vill nog inte sälja nån glass.

Eller så är det så att "Karim 8" verkligen tog glass, och "glasspiraten":rolleyes: , tappade besinningen och bestämde sig för att lära "Karim 8" en läxa. :tummenupp

Klart som fan ungjäveln skulle sno glass han hette ju Karim Karimi och är en kriminell jävel det hör man bara på namnet.

Twosaint skrev:
2383195 Klart som fan ungjäveln skulle sno glass han hette ju Karim Karimi och är en kriminell jävel det hör man bara på namnet.

Jag hade en bilogilärare som hette Karim, han var definitivt inte kriminell. Eventuellt/sannolikt miljöpartist dock.

Markus skrev:
2383235 Jag hade en bilogilärare som hette Karim, han var definitivt inte kriminell. Eventuellt/sannolikt miljöpartist dock.

Jag snodde glass hos min granne när jag var liten men jag heter inte Karim och är inte miljöpartist så du borde jag väl inte vara kriminell heller? :va

korvgubbe skrev:
2383247 Jag snodde glass hos min granne när jag var liten men jag heter inte Karim och är inte miljöpartist så du borde jag väl inte vara kriminell heller? :va

Min granne kom till mig med glass, för att få komma på kalaset (mitt 6-års). Han var objuden, glassen hann smälta, jag ville inte släppa in honom men morsan svek.
Han hette inte heller Karim, men han var 4 år i alla fall.

korvgubbe skrev:
2383247 Jag snodde glass hos min granne när jag var liten men jag heter inte Karim och är inte miljöpartist så du borde jag väl inte vara kriminell heller? :va

Nej det är klart, hade några på skolan som satte det i system att sno glass och delicatobollar när lastbilen kom och skulle fylla på cafeterian.

Jag trodde dom hette karim, men nu när jag tänker efter hette en av dom Tom, en kallas än idag för juppe. Juppe brukar köra sin bmw onykter, för 2 veckor sedan skrotade han 3 fälgar och en bakskärm.

Dark_Messenger skrev:
2381760 Vafan... Finns glasspirater? Vad är ens en glasspirat? Kriminell slyngel som rånar glassbilen? För glassen eller växelpengarna? :va :tomten

En glasspirat kopierar glassar såklart :döhr :rolleyes:

Appropå glass, så åt jag en Magnum Strawberry White till efterrätt idag. :tungan

MUMS vad den är god....!!!!

//Madaboutglass

Det borde finnas en regel om att Markus skulle starta fler trådar! De har en konstig förmåga att bli...intressanta!:tummenupp

Hur startar man en piratglassverksamhet då ?

Gör man glassen själv eller köper man in på coop och sen säljer dyrare i en honda civic eller ?
Antar att detta är ett storstadsfenomen men det kanske är en lukrativ bransch som man ska satsa på ?

Grannen har en 240 som spelar "la coca racha" (stavning?) när man tutar kanske man kan använda den ?

Madhonda skrev:
2383843 MUMS vad den är god....!!!!

Klår ju knappast Magnum White. :ajjabajja
Testa inte Yoghurtmagnumen, den smakade apa. Eller, den var helt ok men den var inte lika god som White.

Twosaint skrev:
2383889 Gör man glassen själv eller köper man in på coop och sen säljer dyrare i en honda civic eller ?

Rätt, förutom att man köper den på Kista Grossen (ja, de särskriver) och levererar i en frukthandlarbuss (grå eller orange).

Last edited:
Någon som vet vart i Malmö man kan köpa Diplom is/Triumf glass? Jag är så trött på GB. Däremot har Triumf några riktiga godbitar.:tummenupp :drool

Edit: Precis kommit hem från jobbet. Orka stava.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg