Glassnostalgi

Prillan73 skrev:
Vilka glassar kommer DU ihåg o vilket år var det ?

http://www2.gb.se/nostalgi_year.asp?year=1985

Kommer typ ihåg alla glassar som fanns 1985 :tungan . Var en riktig glassätare då när man var yngre. Saknar idag lakrids-pucken o den där glassen med bubbelgum som "pinne". Den stora favoriten var dock Alexandra, som kom några år senare. Åh vilken nougat!! :4skrika

Top Hat och TipTop var ju klara favoriter förr.. Har inte hunnit testa nya TipTop dock. Men det var ju inte särskilt ofta man fick så stooora glassar när man var liten. Bara när man var med farmor och farfar. :)

Jag vill ha Banana Joe, Lakritspuck, Winner Taco och Mister Long nuuuuuuuuuuuuuu!!!

AxlySM skrev:
Top Hat och TipTop var ju klara favoriter förr.. Har inte hunnit testa nya TipTop dock. Men det var ju inte särskilt ofta man fick så stooora glassar när man var liten. Bara när man var med farmor och farfar. :)

Innan the return of the TipTop har jag alltid hävdat att det aldrig kommer att tillverkas en lika god glass.
Antingen har den krympt radikalt sedan jag var liten, eller så har mina tassar vuxit.
Hävdar bestämt att TipTop gjorde sig bättre i mitt minne.
Brukar även inbilla mig att somrarna var varmare, och vintrarna vitare. Kanske mitt minne försöker måla upp en lyckligare barndom än jag egentligen hade! Undrar vad som gömmer sig bakom dessa fasader! :skrämd

Åhh! TipTop eller Nogger var favoriterna och det var alltid lika förbannat svårt varje gång man skulle handla att bestämma vilken man skulle ha.

MMMMMmmmm

MALAGA.... *dregel* Romglass med mörkt chokladöverdrag och nötter....

*1982 - +1984 .. en kort men lycklig tid...

/ Lillebror

~Settan~ skrev:
Åhh! TipTop eller Nogger var favoriterna och det var alltid lika förbannat svårt varje gång man skulle handla att bestämma vilken man skulle ha.
Tempus?

Båda glassarna finns ju än idag...

"En top hat" ..."ledsen, jag vet inte om dom fortfarande finns, men det finns lektyr eller fib aktuellt"

:tummenupp / sos

mmmmm många av dom där man kommer ihåg från mellanstdiet och upp till dags datum :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon