Glasrepor åtgärda? (är du glasmästare?)

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Har gjort en annan post om det här, på saabturboclub...

bakrutan på min bil har blivit "nycklad" och numera står det "loser" eller något i graffitistyle över hela rutan..försäkringsbolaget tar 3000kr i självrisk för det här, och då undrar jag ifall det går att fixa sådana här repor lite billigare?
Kanske fylla dem med något lim eller något? Någon här måste ju vara glasmästare menar jag.

EDIT:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=135271
Där är min andra tråd, där det står lite mer detaljerat vad som hände..

Jag tror hoppet är ute för din ruta. Vi byter alltid rutor som är repade och skadade.

Självrisken för rutan ligger iaf. hos folksam på 1700. Självrisken för detta ligger mellan 1-200 kr.

Är dom djupa så kan det nog bli svårt. Det finns något slipmedel som polerar mindre repor i glas som bl.a. glastillverkare använder. Kolla med en rekondare om de vet något. Du behöver en mjuk trissa och borrmaskin eller dremel tillsammans med slipmedlet.

Tänk dock på att alla glas i bilen utom vindrutan är härdade. Det innebär att om du bryter ytskiktet så spricker hela glaset i småbitar som är hopplösa att få bort. Ytskiktet är endast någon eller några tiondelar. Polera därför inte för djupt om du försöker dig på att få bort dem.

Ang. självrisken: Var det glasförsäkringen som var 3000:- eller var det någon självrisk mot skadegörelse? Båda dessa delar av försäkringen borde kunna täcka skadan...

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back