Glasfiber vs original

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Jag gjorde det berömda skivbromslås-tricket idag och måste ha tag i en ny framskärm till en TL1000R. :huvet

Jag misstänker att det kommer att kosta skjortan att gå till den lokala Suzuki-dealern och beställa en ny originalskärm??

Har dock surfat runt lite och hittat en jäkligt billig skärm (450:-) i glasfiber på KK-racing (http://www.kk racing.se/sebimoto/suzuki/suzuki3.htm)

Nu undrar jag om det skiljer mycket i finish på en glasfiber-skärm och en original? (Jag kommer naturligtvis att lämna in den på lackering när jag köpt den).

Jag kör inte bana utan enbart gata och vill bara ha en snygg framskärm som ser ut som original. Duger det att ha glasfiber då? Dum fråga kanske? :confused:

Ingen som har en framskärm (till TL1000R) liggande föressten?? :)

Last edited:
Om du ska lägga 450:- och sedan stålars för lack! Då kan du ju lika gärna beställa en i kolfiber istället.... Och då slipper du lacken!

Plasta annars ihop den du har med lödkolv + glasfiber/polyester på baksidan. Lite spackel och lack på det så är den hel igen!

RSV_R skrev:
Om du ska lägga 450:- och sedan stålars för lack! Då kan du ju lika gärna beställa en i kolfiber istället.... Och då slipper du lacken!

Plasta annars ihop den du har med lödkolv + glasfiber/polyester på baksidan. Lite spackel och lack på det så är den hel igen!

Hmmm... Du har inte sett min skärm! Lagning är inte ett alternativ. Den är total-trashad. Sprack sönder överallt, flera små bitar + en stor lossnade, sprickor överallt. Fattar inte hur det kunde bli så mycket skador?? :confused:

Jag tog ju inte ens i... :huvet

Ska fundera på kolfiber dock... Måste kolla hur det lirar med resten av bågen och ställa in mig mentalt på att det blir en avvikande färg på framskärmen. Jag har ju vant mig vid en gul skärm. :)

foobar skrev:
Hmmm... Du har inte sett min skärm! Lagning är inte ett alternativ. Den är total-trashad. Sprack sönder överallt, flera små bitar + en stor lossnade, sprickor överallt. Fattar inte hur det kunde bli så mycket skador?? :confused:

Jag tog ju inte ens i... :huvet

Ska fundera på kolfiber dock... Måste kolla hur det lirar med resten av bågen och ställa in mig mentalt på att det blir en avvikande färg på framskärmen. Jag har ju vant mig vid en gul skärm. :)

Jag fick hem hela mitt kolfiberkit därifrån igår, inklusive framskärm :).
Tyvärr måste jag säga att kk-racing finns inte mer efter denna veckan. Han lägger ner sin verksamhet och har sålt företaget till nån firma uppe i Skene.

Däremot har ju jag nu en svart framskärm över :tungan. Frågan är om den passar på din hoj, är även en lite repa längst fram på den (fast den bör du kunna trolla bort under omlackering).

Pinky skrev:
Jag fick hem hela mitt kolfiberkit därifrån igår, inklusive framskärm :).
Tyvärr måste jag säga att kk-racing finns inte mer efter denna veckan. Han lägger ner sin verksamhet och har sålt företaget till nån firma uppe i Skene.

Däremot har ju jag nu en svart framskärm över :tungan. Frågan är om den passar på din hoj, är även en lite repa längst fram på den (fast den bör du kunna trolla bort under omlackering).

Är det samma skärm som till TLR är jag ju såklart intresserad... Någon som vet om det är samma? :confused:

Repor skiter jag i. Huvudsaken är att det inte är några skador i plasten! :tummenupp

Tråkigt med kk-racing förresten!

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...