Glasa in terass / altan

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tjing, vet att det finns många byggare här, så någon kanske vet:

Jag är på väg att flytta till en ny lägenhet med stor terass. Ovanför en del av terassen finns en balkong om 8x2 meter. Jag är intresserad av att glasa in den delen av terassen som ligger under balkongen, dvs 2 + 8 + 2 meter. Avstånd balkong-terass är uppskattningsvis 250 cm (ej standard alltså), men kan vara högre. Då jag ej ännu är inflyttad har jag ej tillgång till exakta mått.

Har googlat runt lite och hittat en herrans massa olika system. Det är enkelglas dit, härdglas dit, kullagersystem dittan och isolerfaktor dattan.

Det inglasade "rummet" skall kunna användas vår, sommar, höst. Den ena gaveln måste vara öppningabar, likaså två partier på långsidan. Den andra kortsidan kan vara fast (ej öppningsbar)

Någon som känner till ett bra och robust system?

Jag gillar den här: http://www.coverglobal.com/index.php?id=21&lang=se
Inga fula ramar i aluminium etc. Kan det vara nåt?

Inglasat är alltid rätt.

12 mm härdat glas blir fan inte billigt..:näsblod

Ytterligare ett typiskt sporthoj.comsvar. Helt utan relevans.

Det viktigaste att ta reda på är ju hur många bullrande elverktyg man behöver för att smälla upp skiten, för grannarna måste ju höra hur duktig man är!

Till min nya lya erbjöds det inglasning, den var 10m2 och det gick loss på 50K kr om man använde balkongen ovanför som tak. Fanns det ingen balkong ovanför att använda kostade det 107K kr.

Till min nya lya erbjöds det inglasning, den var 10m2 och det gick loss på 50K kr om man använde balkongen ovanför som tak. Fanns det ingen balkong ovanför att använda kostade det 107K kr.

Säg inte att du valde till inglasning?

Fan för 50papp (eller 107) skulle jag byta hoj och slå in balkongen i gladpack!

Nu har jag skaffat mig en uppfattning om vad inglasningsbiten kommer att gå loss på (Hua)

Nu är det trall som gäller. Det blir fan dyrt med tanke på att det är 90m2 jag behöver.

Finns det några alternativ till trall på en terass? Tex nån sorts mattor etc som inte ser ut som skit?

Vet inte om man vågar ge dej tips, blir ju bara hånad då :näsblod
Men det finns en butik på Sveavägen, faktiskt mittemot donken, kommer inte ihåg vad den heter nu men de säljer inredningsprylar (mkt vit inredning) och har snygga designade typ "plastmattor" man kan lägga på balkongen då de tål både fukt och väta.
Nej, jag menar inte sådana fula illgröna mattor i textil som det finns på vissa terasser :gråta
Dessa är snygga :mattias Går loss på typ 1.300 kr styck.

Vet inte om man vågar ge dej tips, blir ju bara hånad då :näsblod
Men det finns en butik på Sveavägen, faktiskt mittemot donken, kommer inte ihåg vad den heter nu men de säljer inredningsprylar (mkt vit inredning) och har snygga designade typ "plastmattor" man kan lägga på balkongen då de tål både fukt och väta.
Nej, jag menar inte sådana fula illgröna mattor i textil som det finns på vissa terasser :gråta
Dessa är snygga :mattias Går loss på typ 1.300 kr styck.

Jo, jag googlade lite och hittade de där mattorna. Är inte helt säker på om det är min grej. Dock är det en skitstor yta (90m2) så det kommer se konstigt ut med massa mattor där. Jag är nog ute efter nåt mer enhetligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg