Glasögon!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har sökt lite och inte hittat några riktiga svar.

Är på jakt efter ett par schyssta glasögon i 5-600kr klassen. Vad rekomenderar ni? Behöver man roll-off om man inte tävlar? Gärna som funkar bra i vinter med.

Scott 89 eller Voltage.Voltage MX och Bevo har 3-lagers skum och är skönast,men lite dyrare.Dubbelglas funkar bäst på vintern.

Dragon´s skoter/cross brillor med dubbelglas och siliconstraps. Går att kombinera med andra glas ur Dragon´s sortiment. Samma här, lite dyrare men det är värt varenda krona.

Bifogat

• mdx_coal.jpg
    mdx_coal.jpg
    25.9 KB · Visningar: 51
Last edited:
Skippa alla flashiga (sorry) spegelglasvarianter och annat onödigt dyrt, ett par enkla Scott eller Smith med el utan rolloff duger fint.
Det viktigaste just nu på hösten/vintern är att glasen är imfria vilket de flesta originalglas inte är...
Så det som gäller är imfritt på hösten och både imfritt/dubbelglas på vintern.

Kollade lite på ett amerikanskt märke som börjar på "U" kommer inte ihåg vad de hette riktigt. Såg riktigt bra ut och satt skönt mot ansiktet, väldigt tjockt skum. Någon som vet vilka jag menar?

Hagster skrev:
Kollade lite på ett amerikanskt märke som börjar på "U" kommer inte ihåg vad de hette riktigt. Såg riktigt bra ut och satt skönt mot ansiktet, väldigt tjockt skum. Någon som vet vilka jag menar?

Utopia kanske?

Sen görs det väldigt sköna OCH imfria skidbrillor... Jag köpte såna, fungerar perfekt. Billiga också, 300:-. Om du inte ska ha roll/tear-off vill säga.

Dee_cati skrev:
Sen görs det väldigt sköna OCH imfria skidbrillor... Jag köpte såna, fungerar perfekt. Billiga också, 300:-. Om du inte ska ha roll/tear-off vill säga.

Är dom lika reptåliga som crossglas då?

Hagster skrev:
Är dom lika reptåliga som crossglas då?

Vet ej, men det borde de veta i affären isåfall tror jag. Det blir iaf ett mycket större utbud om man kollar på sådana också. Och polaren som körde cross på bana hade flera sådana när han tränade, verkade fungera bra.

Står mellan Utiopia och Scott med dubbelglas.

Rolloff skippar jag nog, känner inget behov iom att jag inte tävlar eller liknande.

Är det någon som kan rekomendera Utiopia?

Åker

med Utpoia, kan verkligen rekommendera om.
De har rätt storlek för att passa i hjälmen, enkelglaset är kanon mot imma på sommarhalvåret. vet ej än på vintern, men då är det nog bara dubbelglas som gäller..

Tänkte ha dom som skidbrillor i vinter med dubbelglas.
Stefan #37

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...