Glasögon med crosshjälm...

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
-04, KTM 640
Tja!

Hur löser ni som har synfel det med crosshjälm?

Har ni bara linser på er, eller har ni brillorna under goggles (yä, äntligen rättstavat).

Eller finns det goggles med skärpa?

Halloj Marvor!

Jag kör med engångslinser, glasögon immar redan innan första böjen.

Funkar galant!

Men det känns lite dyrt att ta ett par engångslinser varje gång man ska köra?

Hehe jo jag märkte att brillorna immar igen, mina goggles var imfria, men inte brillorna. Såg ingenting när jag körde på nån gammel traktor väg ute i skogen :P

Men det känns lite dyrt att ta ett par engångslinser varje gång man ska köra?

Hehe jo jag märkte att brillorna immar igen, mina goggles var imfria, men inte brillorna. Såg ingenting när jag körde på nån gammel traktor väg ute i skogen :P

Men det är ändå en hel del som kör med glasögon under sina goggles, en jag kör med ibland har tagit bort skummgummit runt kanten på sina goggles.

Annars kan jag rekommendera en laseroperation, jag hade - 6 (närsynt) nu ser jag perfekt.

Jag använder egentligen bara linser vid kul aktiviteter. Kostar typ 5-10:- dvs en bråkdel av vad du bränner upp i däck, bensin etc på en offroadtur.

Sedan är det en billig säkerhetsgrej också, det är farligt om det plötsligt immar igen.

Hör av dig när du är i trakterna så kan vi ut o köra om du vill, vi har ju språkats tidigare som du kanske minns :)

Hehe juste, nu är jag hemma i stan. Men fram till våren är jag nog ute i hedaredstrakterna igen ;)

Det där med laseroperation har jag funderat på, men det är ju stört typ. Nåra tusenlappar per öga läste jag nånstans (och då var det "rea")

När jag körde hoj så åkte jag alltid med brillor under gogglelizarna.

Aldrig någonsin råkat ut för något imfenomen förutom några gånger jag kört när det varit varm och spöregnat, men då var det goggles som immade, inte brillerna. Kan imma lite innan man kommer iväg om man flåsar lite mycke men de försvinner på nolltid.

Vad har ni för goggles? Speciella för glasögon som har uttag för skallmarna på brillorna?

När jag körde hoj så åkte jag alltid med brillor under gogglelizarna.

Aldrig någonsin råkat ut för något imfenomen förutom några gånger jag kört när det varit varm och spöregnat, men då var det goggles som immade, inte brillerna. Kan imma lite innan man kommer iväg om man flåsar lite mycke men de försvinner på nolltid.

Var detta vanlig körning eller riktig offroad/enduro?

Jag kan få det mesta o imma igen, dock fet hoj o fet förare :tungan

Jag kör också med OTG-goggles!

Funkar perfekt för mig i vart fall, kör med Scott.
Men visst en lazaahbeaam i ögat skulle ju inte sitta fel, dock har inte mitt synfel stabiliserat sig tillräckligt än :död

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!