Glappande hjullager trots byte!?

PilotMouse

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Hässelby
Hoj
2001, Honda, CBR1100XX SuperBlackbird
Har hjälpt polaren att byta bakhjulslager på hans Triumph Sprint ST -02.

Allting gjort "by the book" med specialverktyg och utan något som helst våld och ändå finns ett distinkt glapp om man greppar däcket kl 12 & 6.

Flyttar man greppet 45 grader är glappet borta (!?).

Har kollat swinglagren och dom är helt glappfria.

Har även provat att dra båda däckmuttrarna 10 newton hårdare än boken föreskriver utan att det gör någon som helst skillnad.

Någon som har någon idé vad som kan vara knas?
 
Ni känner inte glappet mellan hjulbult och sving om det finns något sådant. Mao; är bakhjulet riktigt åtdraget (med momentnyckel)?
 
Jarå, allt är fixat med riktiga vtg inklusive momentnyckel.

Kan det vara så att det redan från början har saknats någon distans så att glappet vi har bytt hjullagren för egentligen inte fanns från början heller.

Vi laddade ner utdrag ur verkstadshandboken för enkelsvingen från en Daytona eftersom vi inte hittade någon för just Sprinten och bilderna och textförklaringen var väl inte helt klockren.

Någon som vet om det finns att ladda ner någon bättre någonstans.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top