Glappande hjullager trots byte!?

PilotMouse

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Hässelby
Hoj
2001, Honda, CBR1100XX SuperBlackbird
Har hjälpt polaren att byta bakhjulslager på hans Triumph Sprint ST -02.

Allting gjort "by the book" med specialverktyg och utan något som helst våld och ändå finns ett distinkt glapp om man greppar däcket kl 12 & 6.

Flyttar man greppet 45 grader är glappet borta (!?).

Har kollat swinglagren och dom är helt glappfria.

Har även provat att dra båda däckmuttrarna 10 newton hårdare än boken föreskriver utan att det gör någon som helst skillnad.

Någon som har någon idé vad som kan vara knas?
 
Ni känner inte glappet mellan hjulbult och sving om det finns något sådant. Mao; är bakhjulet riktigt åtdraget (med momentnyckel)?
 
Jarå, allt är fixat med riktiga vtg inklusive momentnyckel.

Kan det vara så att det redan från början har saknats någon distans så att glappet vi har bytt hjullagren för egentligen inte fanns från början heller.

Vi laddade ner utdrag ur verkstadshandboken för enkelsvingen från en Daytona eftersom vi inte hittade någon för just Sprinten och bilderna och textförklaringen var väl inte helt klockren.

Någon som vet om det finns att ladda ner någon bättre någonstans.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top