Glapp

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Satans perekele. Ska besikta cykeln imorgon, men jag har fortfarande inte listat ut varför ena lyktan (den som går igång på helljuset) glappar. Kan man bli godkänd ändå?

Verkar som att den funkar bättre tillfälligtvis om man skruvar loss lampan och sätter dit den igen. Helskumt, för det är ingen ärg eller liknande som skulle göra att den inte fick kontakt. Får väl pilla lite strax innan besiktningen och hoppas på det bästa.

Jo, visst fan är det dåligt med kontakt i sockeln. Konstigt att det ser så rent och fint ut bara. Krånglar det på bilprovningen nu så vet jag iaf vad jag ska göra...

Någon som har koll på ifall yoshimurasystemet går igenom??

/Martin

...och så var det glapp igen. Tutan är död den här gången!

Fick den igenom besiktningen ändå som tur var. Tutan kunde jag fixa själv ihop med "trögt bromsljus" på forbromsen. OCH... de hade ingen decibelmätare hemma :).

"Suzuki och elfel" har man ju hört talas om förr. Trist om det ska fortsätta så här på en annars suverän hoj. Plötsligt glapp i helljus, tuta och bromljus på en gång är lite väl mkt. Elektronerna verkar helt enkelt inte vilja hitta fram som det är tänkt.

/Martin

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back