Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Precis vad jag tänkt!!!
Jag är enda ägaren!!!
Jag kraschade rejält förra säsongen böjde gaffelben m.m. Men allt är fixat.
Tycker också att det är konstigt, eftersom den inte spruckit. Jag tycker att det borde blivit ovalt vilket skulle göra att det klämmer ändå och inte är ett så stort spel!!!
Har du krachat så borde det ju bero på det, plocka isär och gör en sprickindikering så kommer du nog få se att det är materialet somm gett med sig vid krachen. Var det ett försäkringsärende så borde det gå att få lösa in hojen i efterhand när detta inte upptäcktes vid reparation. (sprickorna kan ha funnits men inte givit med sig ännu vid reparationen eller så blev materialet så pass utmattat så att det gett med sig nu. Hoppas verkligen inte att en reparatör missar det "glappet" vid en återmontering!) Annars så är det bara at satsa på rambyte eller låta någon duktig och kunnig person svetsa dit ett nytt styrhuvud.
loctite lagerlåsning kan fixa sådana saker.om det inte spaltar tillräckligt får du ta bussningslåsning.
Racing hoj så ingen försäkring...
Är inga sprickor. Honda trodde att det varit dåligt åtdraget ifrån början och nötts pga hårda inbromsningar krascher m.m.
Tips som jag fått har varit: fräsa ur så hålet blir runt och sedan Bygga (div förslag på material) runt styrlagerskålen (i styrhuvudet) så att passformen blir perfekt.
Alt sätta fast brickan med div material utan att fräsa men fixera den så att glappet försvinner...
Jag vet inte hur mycket hojen påverkas av 0,2 - 0,4 mm fel???
Jag har ju kört med den som den varit nu och kört 12r på G-åsen...
Frågan är om det bygger och fixerar tillräckligt runt lagret, så att det inte går upp senare...
ahh kan försöka ta reda på det om jag komma ihåg.
finns ju ett gammalt sätt där dom lägger på material som ska funka bra har jag hört..
fast är väl bara gammlingar som håller på med sånt..
va faen hette de nu igen..ahh kan försöka ta reda på det om jag komma ihåg.
annars som sagt.. kan du ta ur hålet mer o ev lägga dit en färdig svarvad ring/hylsa typ presspassad![]()
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |