Glapp i styret!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Tjena!
Har lite problem med hojjen... blev lite oroligt nu senast när jag skulle test köra... det var så att efter att jag kört ett tag så började styret att glappa lite när man tryckte ner det(känns då kopplingen är indragen och man frambromsar lite)... vad jag undrar är: är det styrlagren det är fel på?
Är det något allvarligt fel?

Ha det!

glenoyne skrev:
Med stor sannolikhet är det styrlagren som börjar bli glappa!

det var jag som skrev... var inloggad på brorsans acc´ :tungan dagens i-landsproblem :rolleyes: ... men har du haft någon tidigare erfarenhet? för vad jag har hört så ska man kontrollera styrlagren genom att rycka i gaffelbenens undre del och på den ledden glappar det inte :confused: kan de vara de övre styrlagren som är körda?

!

matte_mannen skrev:
Tjena!
Har lite problem med hojjen... blev lite oroligt nu senast när jag skulle test köra... det var så att efter att jag kört ett tag så började styret att glappa lite när man tryckte ner det(känns då kopplingen är indragen och man frambromsar lite)... vad jag undrar är: är det styrlagren det är fel på?
Är det något allvarligt fel?

Ha det!

Är det väldigt lite kan det vara flytande skivor som känns lite men vet ej vad du har på din moppe. Det kan ju inte vara särskilt svårt att hitta vart de glappar ryck och slit å känn lite så ordnar det sig nog. :tummenupp

TOKER skrev:
Är det väldigt lite kan det vara flytande skivor som känns lite men vet ej vad du har på din moppe. Det kan ju inte vara särskilt svårt att hitta vart de glappar ryck och slit å känn lite så ordnar det sig nog. :tummenupp

haha... moppe jo man tackar! :gnissla haha... men får väl ta mig en liten runda ut och se vad som händer... men lagren behöver väl itne vara söndriga för att glappa? kan det räcka med att bara fylla på med lite lager fett?

!

Lingonpoeten skrev:
haha... moppe jo man tackar! :gnissla haha... men får väl ta mig en liten runda ut och se vad som händer... men lagren behöver väl itne vara söndriga för att glappa? kan det räcka med att bara fylla på med lite lager fett?

Är lagrena dåliga är det ju bara att byta. Men de borde ju inte ha blivit dåliga av att stått! Ta hjälp och lyft upp den fram ryck lite i gaffel bena och kolla om det glappar kolla om ljusteringen inte gängat upp sig.Och fett om det är rätt fett är ju aldrig dåligt dock så hjälper det nog inte mot glapp om det redan uppkommit.
Lycka till

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...