glad, gladare och gladast

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Lärde mig precis koppla upp hojen på 2an, vilken skillnad från ettan!!

Har tidigare kopplat upp den på ettan, men sjukt vad det blir ryckigt. Idag körde jag ungefär 100 meter på bakhjulet, (har en lång raksträck som är enkelriktad vid en nerlagd fabrik, helt perfekt)

Va sån sjuk känsla när man kände att den bara gick iväg utan att man behövde rycka med gasen. nu e jag så jävla beroende. lära sig försiktigt bara!!!

vbg_snake skrev:
2239319 Lärde mig precis koppla upp hojen på 2an, vilken skillnad från ettan!!

Har tidigare kopplat upp den på ettan, men sjukt vad det blir ryckigt. Idag körde jag ungefär 100 meter på bakhjulet, (har en lång raksträck som är enkelriktad vid en nerlagd fabrik, helt perfekt)

Va sån sjuk känsla när man kände att den bara gick iväg utan att man behövde rycka med gasen. nu e jag så jävla beroende. lära sig försiktigt bara!!!

gött! väntar på dagen då det klickar för mig med!

edit: tips? :)

ja, sluta vara så rädd för att det skall slå över, hojen kommer sakta och mjukt på 2an

ligg i runt 50-60, koppla, dra upp till runt 9-10 000 varv (jag tittar inte varvmätarn, lyssnar, men känns som drygt 9-10 000 varv) kan vara mer.. luta dig lite bak, ryck lite i styret så och gasa så kommer den så fint så. höjden kommer efter ett tag. så ta det mjukt i början. sinnessjuk känsla när man bara "satt" där =D

ööh?

det där lät inte nyttigt... varför inte upp i höjd på 1an och sen i med tvåan? så gör iaf ja.... ta dä försiktigt

priest skrev:
2239338 det där lät inte nyttigt... varför inte upp i höjd på 1an och sen i med tvåan? så gör iaf ja.... ta dä försiktigt

Får bättre kontroll på detta viset än att dra i ettan först iaf. är inte så duktig på att hitta dragläget ännu... Många jag har pratat med kopplar upp den på 2an ist för ettan

priest skrev:
2239338 det där lät inte nyttigt... varför inte upp i höjd på 1an och sen i med tvåan? så gör iaf ja.... ta dä försiktigt

för att det är långt mellan 1:an och 2:an med tanke på neutralen osv, vill man sabba en växellåda kan man ju roa sig med det, fullkommligt onödigt när det går utmärkt o koppla upp på 2:an, förutsätter att vi pratar 600 här?

eller köper man ny, nu e mitt största problem o hålla hjulet i marken istället :D

vbg_snake skrev:
2239348 Får bättre kontroll på detta viset än att dra i ettan först iaf. är inte så duktig på att hitta dragläget ännu... Många jag har pratat med kopplar upp den på 2an ist för ettan

Jag kopplar upp min r1:a på tvåan. Kör i ca 50-70 km/h och så snabbt koppla/gasa/släppa koppling så går den mjukt upp tills man drar av gasen eller tills den inte orkar accelerera mer på tvåan. Har lyckats få i trean ett par ggr förra säsongen men är mycket fegare denna. Ta det lugnt bara! Det sliter så satans på koppling, kedja och drev. Ja, lite på växellådan också kanske...

Ja ni har det inte lätt ni på sporthojjar.

Smek till gasen och den kmr på 1an, 2an o 3an om några dar skulle ja tro.

Men det är riktigt go känsla o åka på baken håller ja med om :banana

Självklart tar jag det lugnt, går verkligen inte över gränsen, släpper av tidigare än senare kan jag tala om :)

Freddola skrev:
2239496 Ja ni har det inte lätt ni på sporthojjar.

Smek till gasen och den kmr på 1an, 2an o 3an om några dar skulle ja tro.

Men det är riktigt go känsla o åka på baken håller ja med om :banana

jo tack, sålde precis 660:n där kunde man ju jazza hur långt som helst på bakan ... hehhehehe där kan man prata wheela, dock inte mkt mer, meeen 1000 ganska lik, reser sig lika lätt på 2:an.. förmodligen 3:an också förutom skillanden på kanske +100km/h... dock är wheela bara en bonus, inte det som ger mig en kick

vbg_snake skrev:
2239319 Lärde mig precis koppla upp hojen på 2an, vilken skillnad från ettan!!

Har varit ut på ett flygfält idag och övat, det är en sjuk känsla när man äntligen får till växlingen mellan 2an och 3an på slangen :banana Har ju faktiskt övat i 2 dagar :3freak
Enda negativa är att det börjar gå så satans fort när man varvat ut den på 3an...
Nu gäller det att komma närmare balansläget så man kan dra av på gasen men ändå hålla kvar den uppe..

Övning ger färdighet... :näsblod

spinner

fan, när jag försökr koppla upp min på tvååan så spinner den som ett jä... vilddjur.

Skall man gasa till samtidigt som man släpper kopplingen eller skall man ha varv när man släpper den?????. Hoppas någon fattar vad jag menar.

rayback skrev:
2240473 fan, när jag försökr koppla upp min på tvååan så spinner den som ett jä... vilddjur.

Skall man gasa till samtidigt som man släpper kopplingen eller skall man ha varv när man släpper den?????. Hoppas någon fattar vad jag menar.

du gasar ju uppåt hela tiden om den inte reser sig, ryck tag lite i styret (du behöver väl knappast göra det med 929 rayback) =). Kan säga dig att det är en sinnessjuk känsla när man börjar glida =) prova =)

På en GSXR1000 05-06 behövs bara avslag och påslag med ett lätt ryck i styret på 3ans vxl utan koppling. :tummenupp

rayback skrev:
2240473

Acca iväg på 2an och slira bara till lite med kopplingen, med gasen i samma läge hela tiden. Börja lugnt....hellre 500st harskutt än 1 bakåtvolt :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back