Glad 525 ägare!

peteR1000 skrev:
2205554 :lol närå, jag finns på riktigt! De 525:or som har bra pris verkar försvinna lika snabbt som annonsen kommer ut ungefär :huvet

Jaja, det blir väl antingen en helt ny 525 för mig eller om jag kan hitta något begagnat snart. Har gått utan hoj i drygt 2 veckor nu och det är inget kul alls...

ungefär samma som jag då.. sålde min r1a o va bara tvungen o ha motard! Bor du i gbg får vi köra tillsammans när du köper supermoppe! :fyllisar
 
dewil skrev:
2206433 ungefär samma som jag då.. sålde min r1a o va bara tvungen o ha motard! Bor du i gbg får vi köra tillsammans när du köper supermoppe! :fyllisar

Sålde min R1000 för att köpa motard, verkar iofs nu som det blir en 660 istället. Började tveka när jag fattade hur mycket jag hade förlorat på att köpa en helt ny :gnissla kändes inte så kul att veta att hojen är värd drygt 20 papp mindre ett år senare...
Men jag hittade en billig -04 som knappt hade rullat något alls. Ska förmodligen hämta den på söndag men en polare som också ska hämta en hoj (660) och då jävlar får vi sticka ut och leka lite :yoparty
 
peteR1000 skrev:
2206462 Sålde min R1000 för att köpa motard, verkar iofs nu som det blir en 660 istället. Började tveka när jag fattade hur mycket jag hade förlorat på att köpa en helt ny :gnissla kändes inte så kul att veta att hojen är värd drygt 20 papp mindre ett år senare...
Men jag hittade en billig -04 som knappt hade rullat något alls. Ska förmodligen hämta den på söndag men en polare som också ska hämta en hoj (660) och då jävlar får vi sticka ut och leka lite :yoparty

Bah! Du ska väl inte köpa en 660 istället för en 525 nu? :3freak
 
Tänkte bara höra en sak....
Jag har en 525sx - 05a hur funkar det att köra på 4-vxl låda och motard kitt??
blir den helt okörbar eller funka det bra??
 
IO skrev:
2206731 Bah! Du ska väl inte köpa en 660 istället för en 525 nu? :3freak

joooo :gnissla hittade ingen fräscht objekt som fanns kvar när jag ringde och som jag sa så har jag ingen direkt lust att gå back drygt 20.000:- första året på att köpa en helt ny ääääven om jag nu var jävligt nära på att göra det.
Får väl se när begagnade 525-06:orna börjar säljas istället :hihi
 
Hämtade min 525:a igår, hade en 625:a innan..
Vilken skillnad mkt rappare och mer lätt manövrerad..så jag är nöjd med bytet :yoparty
 
va ute en sväng nu idag när jag kom hem från min resa. Fan va kul asså! bromsen tar fint och det känns som att det inte kommer bli några problem o få upp den på framhjulet. bakhjulsåka har jag inte riktigt vågat mig på!

Får dock känslan av att hastighetsmätarn e lite för entusiastisk o visar för mycket. kan den va inställd för enduro-hjulen?
 
dewil skrev:
2209778 va ute en sväng nu idag när jag kom hem från min resa. Fan va kul asså! bromsen tar fint och det känns som att det inte kommer bli några problem o få upp den på framhjulet. bakhjulsåka har jag inte riktigt vågat mig på!

Får dock känslan av att hastighetsmätarn e lite för entusiastisk o visar för mycket. kan den va inställd för enduro-hjulen?

-Datorn måste ställas om beroende på hjulets omkrets,...
(görs i menyerna)
 
dewil skrev:
2202969 Sådär ja! nu i måndags köpte jag en KTM 525 EXC -05 som gått 34 h. Gissa om jag e glad och gissa om jag vill hem! E på resande fot med jobbet o kommer hem först på fredag.. fick åka hemifrån precis efter jag kommit hem med hojen! :huvet
Hursomhels kommer jag mötas av hennes fina stjärt när jag öppnar dörrn till min lägenhet på fredag! :banana

En fråga i förbifarten: Hur har ni löst faktumet att det inte finns något tändningslås på hojjen? vill ju inte behöva sitta på helspänn så fort man hör en stånka smälla igång!

Bilder kommer!

:tummenupp
 
Who'sYourDaddy skrev:
2205445 Beringers rekommenderar själva sin 13mm-pump till 4-kolvsoket. Jag antar att bromsen blir lite väl stum om man köper en för stor pump, men om 16mm är för stort det vet jag inte. Det kanske finns någon med erfarenhet av en 16mm-pump till Beringer-oket?

Kolla först upp vilket bromsok du har/kommer att få, Brembo ska tex. kräva större pump pga större invändig area i oket, medan Beringer har mindre area och klarar sig därför med mindre pump.

Tyvärr är det inte så enkelt som att säga att en viss mm passar bättre/sämre än en annan. Märket på huvudpumpen påverkar lika mycket som märket på oket.

Men men, Jag har i alla fall en 16 mm Magura till mina Beringer 4 kolvs-ok.
Känslan är SUPER!
Men, man får inte vara klen i nyporna för jä-lar var var hård den kan vara. :lol
Inte första, andra.. tionde bromsningen men efter 15 minuter på bana vill man ju in och fika och vila högerhanden... :lol
Känslan är dock som sagt, super och det finns ju träningsfjädrar för fingar/underarmar... :yoparty

Han jag köpte Maguran av bytte till Brembo, men det fungerade tydligen inte alls. Troligen behöver han då ha minde diameter på Brembon jämfört med Maguran.

Till sitt nya SM kit så har Magura en 12 mm huvudpump.

Ok, 2000:- va ju inte farligt. Har det nån betydelse om man köper 13 eller 16mm? Ju större desto bättre antar jag?

Större är inte alltid bättre.
En för stor ger visserligen mycket kraft, men på bekostnad på känsla.
Och man vill ju inte gå från noll-broms till full-broms på 5 mm rörelse i hantaget....

Motarder har ju färre kolvar att trycka till och behöver då mindre kraft för att behålla känslan. :)

Fast, förliten är ju aldrig bra... :hihi :tungan

:hej
 
Några bilder på min nya sötnos!
 

Bifogat

  • frontmindre.JPG
    frontmindre.JPG
    77.1 KB · Visningar: 84
  • niceass.JPG
    niceass.JPG
    39.1 KB · Visningar: 89
  • wheels.JPG
    wheels.JPG
    80.6 KB · Visningar: 69
är inte nådigt avis...skitfin! På med kraschpuckar så du skyddar din sötnos också...
 
Grattis till en grym hoj :tummenupp men som sagt,på med kraschpuckar och bytt ut plasthandtagskydden mot aluminium istället!!!
 
Jonte76 skrev:
2210386 Grattis till en grym hoj :tummenupp men som sagt,på med kraschpuckar och bytt ut plasthandtagskydden mot aluminium istället!!!

ja jag ska fixa det. något tips på vart man kan hitta grejjerna billigt?
 
www.karlstrommotor.se
Snabba leveranser å okej priser.Beställde mina skydd där på måndagseftermiddagen och hämtade ut dom på onsdagen!
 
Jonte76 skrev:
2210397 www.karlstrommotor.se
Snabba leveranser å okej priser.Beställde mina skydd där på måndagseftermiddagen och hämtade ut dom på onsdagen!

tack för tipset!

Så då har man igår gjort sin första service på hojen! Oljan som jag tappade ut såg ut som ny och inga spån överhuvudtaget på magnetpluggen (men det kanske det inte brukar vara) Ganska många pluggar o filter dock! Ska man på¨något sätt fylla upp oljefilterna innan man tycker in dem på plats? Tolkade det så i instruktionsboken. Livsfarligt om man inte gör d?

Sen gav jag mig på o justera ventilerna. Lite svordommar blev det eftersom jag hade svårt att komma åt o kände inte att jag ville plocka ner kylarna, + att ÖD va lurigt o hitta. Men när jag väl prickat rätt (med hjälp av en kompis) va det inga problem.
Körde på varianten att skruva in och sen skruva ut 1/6 varv. Tro det eller ej men jag fick ihop allt o den startade! :banana

Kommer nog gå ganska smärtfritt i fortsättningen nu när man har koll på vad som ska göras! :fyllisar
 
dewil skrev:
2218993 tack för tipset!
Ska man på¨något sätt fylla upp oljefilterna innan man tycker in dem på plats? Tolkade det så i instruktionsboken. Livsfarligt om man inte gör d?

Jag har inte riktigt hajat varför man ska fylla filtrena, dels så får man ju bara i ytterst lite olja i dom eftersom det rinner undan snabbt och dels så är ju filtrena i slutet på smörjkretsen, alltså ska den inte gå torr innan filtrena har fyllts av pumparna.
Har provat bägge varianterna och oljan verkar börja flöda förbi fönstret(oljereturen) lika snabbt så jag fyller dom inte längre.

Någon som har en annan åsikt?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top