GL500 Bobber/Café bygge

Den låter ju för j-a gött :tummenupp
 
Ingen som har några svar på mina frågor ovan? :7peta

hojen ska besiktigas innan julis utgång, så vore bra att veta vad som ska prioriteras tills dess.

Annars håller jag med Zäta - den låter gott, frågan är om den är godkänd?
 
Skylten får nog inte sitta framför bakre hjulaxel vad jag förstått tyvärr, sen finns det ett minsta mått på avstånd mellan blinkers på 18cm men det ser ju lugnt ut. De är ett måste att ha röd reflex bak oxå. Ljudnivån verkar vara godtyckligt från station till station, någon sa häromdagen att de börjat mäta på fullvarv men vet inte om det finns ngn sanning i detta och om det isf gynnar eller missgynnar oss med twinar? Skulle nog släng på något mer dämpande innan besiktning för att vara säker. Indikatorlamporna måste nog funka vad jag vet, de sa dock inget om att min trippmätare va trasig sist jag besiktade.

Vad gäller lampan så låter de ju mer som den inte får tillräckligt med kräm snarare än att det skulle krävas ett motstånd, funkar det som de ska med halogenlampa menar du? Har aldrig haft problem med ledlampor på mina hojjar iaf, förutom blinket då.
 
Hjälp!!!!
Får inte min frambroms att funka som den ska. Har nyrenoverade ok och bromscylinder samt helt nya slangar. Har luftat o donat hur många gånger som helst nu, kontrollerat spel i handtaget osv.
Problemet är att det verkar vara dåligt returflöde i systemet så trycket släpper inte vilket leder till att bromsen ligger an efter att man har bromsat. Har även rensat det lilla returhålet i cylindern.
Känner mig uppgiven, vad mer kan fela? Allt är ju typ nytt och går inte att montera på många sätt?!
Besiktning närmar sig om ett par veckor så måste få ordning på detta snart.
Tacksam för hjälp!
 
Hjälp!!!!
Får inte min frambroms att funka som den ska. Har nyrenoverade ok och bromscylinder samt helt nya slangar. Har luftat o donat hur många gånger som helst nu, kontrollerat spel i handtaget osv.
Problemet är att det verkar vara dåligt returflöde i systemet så trycket släpper inte vilket leder till att bromsen ligger an efter att man har bromsat. Har även rensat det lilla returhålet i cylindern.
Känner mig uppgiven, vad mer kan fela? Allt är ju typ nytt och går inte att montera på många sätt?!
Besiktning närmar sig om ett par veckor så måste få ordning på detta snart.
Tacksam för hjälp!

Inget veck på någon slang?

Kan du inte plugga en slang i taget med skruv, mutter och koppar/alubrickor (alltså testa ett ok i sänder). Då får du veta om det spökar i något av oken eller om det är cylindern?
Jobbigt, jag vet.
 
Mja det är ju en idé, vet dock inte riktigt hur jag ska plugga igen slang jag inte använder?

Ta en vanlig *M10-bult (? Samma dimension som banjobulten iaf) istället för banjobulten, stålbricka - alu/kopparbricka - banjokopplingen- alu/kopparbricka - stålbricka - mutter i den ordningen. Tadaa, slangen pluggad och frigjord från oket. Gör om på andra sidan. Strapsa den fria stumpen för att undvika onödiga vurpor när du provar.

Jobbigt, omständligt och surt med luftandet. Du får reda på om det är problem i något av oken och isf vilketdera. Är det samma fenomen så har du inte lyckats med cylindern och får bråka vidare med den, alternativt köpa annan.

Kan bli rörigt när man försöker vara överpedagogisk. Hoppas du fattar?

(Inte så att någon av o-ringarna i oket hamnat fel och trögar kolven? Brukar bli än värre när värmen tilltar).

*Jag bryr mig inte om att puritanerna säger "skruv".

Edit;

Du har ju glidok. Är det säkerställt att det inte är förslitningar, grader och glapp där det skall glida som gör att inte oken släpper som de ska? Att oket "tvärar" alltså. Ändras något om du med handkraft ruckar på dem?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top